سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست هماهنگی بین وزارت نفت و وزارت نیرو برای استقرار آبفا در جزیره خارگ خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم جمیری شنبه شب در جکع خبرنگاران اظهار داشت: سال‌هاست که مردم جزیره خارگ از مشکلات موجود در حوزه تأمین و توزیع آب شرب و همچنین ساماندهی فاضلاب گلایه‌های جدی دارند، در حال حاضر نفت متولی تأمین آب شرب ساکنان جزیره است ولی در پروسه توزیع و مدیریت آب و جمع‌آوری فاضلاب مشکلات زیادی وجود دارد.
نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این برای پیگیری مشکلات حوزه آب و فاضلاب جزیره خارگ برگزار نشست‌هایی را با حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان و مسؤولان مرتبط در وزارتخانه‌های نفت و نیرو کرده‌ایم، اخیراً نیز نشستی با دعوت اینجانب و با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این زمینه برگزار شد.

jamirii1
وی بیان کرد: در نشست‌های قبلی به لزوم هماهنگی بین این دو نهاد تأکید کرده بودیم و مقرر شده بود مطالعات لازم درخصوص مدیریت و بهینه‌سازی آبرسانی و اصلاح فاضلاب و بهره‌برداری از تسویه‌خانه فاضلاب انجام شود.
جمیری اظهار کرد: در نشست اخیر، نتایج مطالعات انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توافقی که بین شرکت ملی نفت و آبفا انجام شده قرار است مدیریت آب و فاضلاب جزیره خارگ به بخش خصوصی واگذار شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: نتایج این اقدامات و مطالعات در نشستی که پایان شهریورماه با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت برای انتخاب پیمانکار بخش خصوصی و انجام مناقصه تصمیم‌گیری خواهد شد./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group