پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

جمعی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ بوشهر با ارسال مدارک و مستندات خود به این خبرگزاری خواستار انعکاس مشکلات خود شدند. گلایه این افراد از اجرا نشدن قانون بهره‌وری برای پرسنل اورژانس بوشهر طی ۱۲ سال اخیر است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از فارس، فروردین امسال بود که جمعی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ بوشهر با ارسال مدارک و مستندات خود به این خبرگزاری خواستار انعکاس مشکلات خود شدند. گلایه این افراد از اجرا نشدن قانون بهره‌وری برای پرسنل اورژانس بوشهر طی ۱۲ سال اخیر است.
این پرسنل عنوان کرده بودند که از سال‌های گذشته تا کنون با وجود مکاتبات متعدد با مسؤولان استان همچون نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، استانداری بوشهر، بازرسی استانداری، بازرسی کل استان بوشهر و به‌ویژه در رأس آن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بی‌نتیجه بوده و این پیگیری‌ها بی‌ثمر مانده است.

orjans 115
عدم اجرای قانون بهره‌وری و پرداخت مطالبات از سال ۸۸، عدم پرداخت اضافه‌کاری واقعی پرسنل از سالیان قبل، عدم پرداخت چندین سال حق لباس، عدم پرداخت حق غذا، عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و ... از مواردی است که کارکنان اورژانس گلایه‌مند بودند.
حال باگذشت پنج ماه از این مطالبه، بر اساس پیگیری این خبرگزاری، گزارش‌هایی مبنی بر تهدید به اخراج یا تعلیق کارکنان اورژانس به گوش می‌رسد.
بنابر این گزارش، در همین راستا ابراهیم ابراهیمی در نامه‌ای به سازمان کشور عنوان کرده «عدم توجه مسئولین به حساسیت‌های شغلی پرسنل فوریت‌های پزشکی، باعث شده این کارکنان در چهارچوب قانون و از طریق مراجع ذی‌صلاح مطالبات خود را پیگیری نمایند.»
رئیس سازمان نظام پرستاری بوشهر تصریح می‌کند «متأسفانه تعدادی از مدیران و مسؤولین در این حوزه از راه‌های مختلف مانند تهدید به لغو قرارداد و اخراج پرسنل و یا معرفی به تخلفات اداری و یا تهدید به جابه‌جایی و انتقال به پایگاه‌های دور از محل زندگی اقدام کرده‌اند.»
وی می‌افزاید: «اخیراً هم برخی اقدام به تعلیق فعالیت تعدادی از فعالین صنفی در انجمن فوریت‌های پزشکی، تلاش بر ایجاد فضای ترس و ارعاب و ساکت کردن این پرسنل در راستای احقاق حقوق و مطالبات خودکرده‌اند.»

استان بوشهر

Template Design:Dima Group