شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

یک قطعه لاک پشت پوزه عقابی که توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل شده بود در آب‌های ساحلی بندر ریگ شهرستان گناوه رهاسازی شد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در این ارتباط اظهار داشت: یک قطعه لاک پشت پوزه عقابی که توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، روز چهارشنبه در آب‌های ساحلی بندر ریگ شهرستان گناوه رهاسازی شد.
کامبیز عبدالهی افزود: این لاک پشت پوزه عقابی پس از تحویل از دوستدار محیط زیست و نگهداری در این اداره به مدت چند روز و اطمینان خاطر از سلامت آن با حضور این دوستدار محیط زیست و کارشناسان این اداره با شرایط مناسب در پارک هاله بندر ریگ در آب‌های خلیج فارس رها شد.

rahasazi lakposht
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: این گونه لاک پشت بسیار نادر و بشدت در خطر انقراض است و از مجموعه ۵ گونه لاک پشت‌های دریایی خلیج فارس محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: تلاش برای حفاظت از این گونه با فرهنگ سازی های صورت گرفته و افزایش آگاهی‌های مردم پیرامون این گونه‌های نادر افزایش یافته است و دوستداران محیط زیست در حفظ این گونه‌ها همکاری خوبی دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تقدیر از همراهی و همکاری دوستداران محیط زیست در حفاظت از محیط زیست دریایی و گونه‌های مختلف تاکید کرد: صیادان در صورت گرفتار شدن این گونه‌ها در وسایل صید آنها را در دریا آزاد کنند یا در صورت بیماری و آسیب به حفاظت محیط زیست تحویل دهند./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group