سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از امکان واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۲ به قبل در این استان خبر داد و گفت: ۴۲.۲ درصد از افراد بالاتر از ۱۸ سال استان حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان درخصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: تا پایان دیروز (۱۲ شهریورماه) در مجموع ۴۹۰ هزار و ۲۴ دوز واکسن در استان تزریق شده است و به‌طور کلی ۴۲.۲ درصد از افراد بالاتر از ۱۸ سال استان حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: به‌طور کلی ۳۱۲ هزار و ۵۷۷ نفر از مردم استان بوشهر تا کنون واکسن دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۴۴۷ نفر هر دو نوبت و مابقی فقط یک نوبت از واکسن را دریافت کرده‌اند و در زمان تعیین شده نوبت دوم را نیز خواهند گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت موجودی واکسن‌ها تصریح کرد: خوشبختانه به‌جز یک نوع واکسن وارداتی که به‌علت توزیع نشدن کشوری در حال حاضر موجود نیست در زمینه سایر واکسن‌ها تا کنون مشکلی وجود نداشته است.

vaksinasiyoon
خواجه‌ئیان با بیان اینکه افراد برای دریافت دوز دوم به طبق تاریخ تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، یادآور شد: دوز دومی‌ها برای دریافت واکسن نیاز به ثبت‌نام ندارند.
وی بیان کرد: تاکنون ۲۲ گروه شغلی در معرض خطر شامل: کارکنان نظام سلامت (بهداشت و درمان و شاغلین تحت پوشش نظام پزشکی، کارکنان بانک ها، شاغلین در بخش حمل و نقل عمومی (تاکسی، اتوبوس، هواپیما)، نیروی انتظامی، معلمین و سایر کارکنان مدارس، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی، خبرنگاران، پرسنل پشتیبانی و زیر ساخت‌ها (پرسنل آب و برق و گاز و ارتباطات)، پرسنل خدمات شهری (پرسنل آتش نشانی، پاکبانان ...)، افراد ساکن در اماکن تجمعی (زندانیان و پرسنل شاغل در زندان‌ها و پرسنل شاغل در کمپ‌های ترک اعتیاد و ... واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بیماری‌های خاص (تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، بیماران پیوندی، ام اس)، بیماران مبتلا به سرطان، بیماری‌های صعب العلاج، دیابتی‌ها و افراد مبتلا به فشار خون نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
خواجه‌ئیان عنوان کرد: در حال حاضر روند انجام واکسیناسیون در استان بوشهر با توجه به تعداد مراکز انجام واکسیناسیون و موجودی واکسن مطلوب است و درصورت افزایش سهمیه واکسن از مرکز، پتانسیل افزایش سرعت واکسیناسیون در استان وجود دارد.
وی در خصوص استقبال از واکسن در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر گفت: در کلیه شهرستان‌ها استقبال مردم از واکسن به‌طور تقریبی مشابه و نزدیک به هم هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره شایعات پیرامون واکسن سینوفارم تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تمام واکسن‌های دریافتی سینوفارم تا کنون از نوع با کیفیت بوده است.
خواجه‌ئیان اظهار کرد: به‌یقین تسریع روند واکسیناسیون و تکمیل پوشش واکسیناسیون کل افراد جامعه در کاش بار بیماری، قطع زنجیره انتقال ویروس و در نهایت پیشگیری از ایجاد سوش‌های جدید نقش موثری دارد.
وی بیان کرد: گروه سنی ۳۸ سال به بالا برای عموم و ۱۸ سال به بالا برای گروه‌های پرخطر و بیماران مشمول واکسیناسیون می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group