جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۲ استان کشور، از تداوم این شرایط جوی در برخی نقاط تا ‌پنج روز آینده همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، صادق ضیاییان با اشاره به آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی اظهار کرد: امروز (۱۳ شهریور) در برخی نقاط شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور ‌پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش طی این مدت در گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل است.
وی در ادامه گفت: این شرایط جوی فردا (۱۴ شهریور) در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد.

havashenasi
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵، ۱۶ و ۱۷ شهریور) در اردبیل و سواحل دریای خزر رشد ابر و بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب و غرب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است.
به گفته ضیاییان، امروز (۱۳ شهریور) در شمال غرب و غرب کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. از امروز تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴ شهریور) صاف، همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۵ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۷ و ۱۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند./ آفتاب‌‌نیوز

استان بوشهر

Template Design:Dima Group