جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

" امیر خسروانی " ورزشکار دوومیدانی کار رده نابینایان و کم بینایان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران از شهرستان گناوه موفق شد چهارمین مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته پرش طول را برای کشور به ارمغان آورد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه روز دوشنبه در این ارتباط گفت: این ورزشکار مستعد گناوه ای در مسابقات پرش طول پارالمپیک توکیو در کلاس تیب ۱۲ که باحضور ۱۰ ورزشکار از کشورهای آذربایجان، کوبا، سوئد، ازبکستان، آلمان و بلاروس برگزار شد توانست با ثبت رکورد هفت متر و ۲۱ سانتی متر به مدال باارزش طلا نایل شود.
رحمان عمادی افزود: این ورزشکار در این رویداد در پرش اول خود خطا کرد اما در پرش دوم با ثبت رکورد هفت متر و ۲۱ سانتی متر هم رکورد شخصی خود را ارتقا داد و هم به مدال طلا رسید.
وی اظهار داشت: در این رقابت، "ساوون" ورزشکاری از کشور کوبا با ثبت هفت متر و ۱۶ سانتی متر توانست مدال نقره را از آن خود کند و سعید نجف زاده از آذربایجان با کسب هفت متر و ۲ سانتی متر پرید و و صاحب مدال برنز شود.

photo varzeshkar genave
امیر خسروانی قبل از اعزام به مسابقات پارالمپیک توکیو در گفت وگویی اعلام کرده بود که به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی در این رویداد مهم ورزشی جهان شرکت می‌کند و برای کسب سهمیه در پارالمپیک توکیو بیش از سه سال است که تلاش کرده است و همه تلاش و توان خود را برای کسب مدال طلا در این رویداد مهم بکار خواهم بست.
کسب مدال طلا در مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ در باکو، مدال طلا و یک نقره در ماده پرش طول و ۱۰۰ متر مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۷ در کشور چک، مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، مدال طلای پرش طول و نقره ۱۰۰ متر مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در کشور لهستان و به دست آوردن سهمیه پاراالمپیک توکیو و رنک ۲ جهان از کارنامه درخشان این ورزشکار گناوه‌ای است.
رقابت‌های پرش طول شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک صبح امروز در ورزشگاه ملی توکیو پیگیری شد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group