جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار دشتستان با اشاره به نمره قبولی به ستاد کرونای شهرستان و حمایت از تیم هندبال ستارگان گفت: برای ساماندهی راه ورودی برازجان و تقاطع حادثه خیز روستای راهدار اعتباری تخصیص داده شده که در این هفته عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

به گزارش دیارجنوب، فتح الله نوروزی در نشست با اصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت امسال 120 پروژه با اعتباری بالغ بر 741 میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
وی به مشکلات و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های استانی و  پیگیری ها و انسجام خوبی که در حوزه شهرستان رقم خورد، پروژه ها تکمیل شد که در هفته دولت تقدیم مردم خوب دشتستان خواهیم کرد.
نوروزی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه های هفته دولت بصورت مجازی انجام خواهد شد، گفت: برای برنامه های هفته دولت به شکل غیر حضوری در بخشهای شش گانه حضور پیدا خواهیم کرد و هیچ پروژه ای بصورت حضوری انجام نخواهد شد گرچه دوست داشتیم به بهانه هفته دولت بین مردم باشیم و ارتباط برقرار کنیم که انشالله در فرصت های بعدی در خدمت آنها خواهیم بود.

neshast farmandar khabari 1
وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت 4 پروژه با اعتباری بالغ بر 335 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد بیان داشت: در سفر به تهران با پیگیری نماینده و استاندار، خرید یک دستگاه ام آرآی بیمارستان با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان نهایی شد که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی در خصوص حل مشکل راه روستای راهدار تاکید کرد: با توجه به مشکل راه روستای راهدار پیمانکار دور برگردان راه روستا مشخص شده که در هفته دولت عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
وی در ادامه گفت: تعریض مسیر سعدآباد به سمت وحدتیه با تخصیص 11 میلیارد تومان به فاز اول، بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود و ورودی سعدآباد نیز در سال گذشته شروع شد که امسال افتتاح می شود.
وی در ادامه بیان داشت:  تقاطع غیر همسطح شهر آبپخش 8 شهریور افتتاح و مسیر آبپخش-سعد آباد مستقیم خواهد شد و ایمن سازی مسیر دالکی کنارتخته با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان از دیگر پروژه های راه و راهداری است.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه روشن سازی ورودی دالکی را در برنامه خود داریم، تصریح کرد: ۱۶ آذر سال گذشته شاهد سیل در دشتستان بودیم که در راستای ایمن سازی شهر وحدتیه، پل جاده سلامت و چند پل دیگر اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان تخصیص یافته که در هفته دولت عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

دشتستان باید منبع پایدار آب داشته باشد
نوروزی به ۳۲ پروژه بنیاد مسکن در هفته دولت اشاره کرد و گفت: سد ارغون کلمه از پروژه هایی بود که قبل از هفته دولت افتتاح شد و خط انتقال سد در حال انجام بوده که اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.
فتح الله نوروزی با بیان اینکه دشتستان باید منبع پایدار آب داشته باشد، افزود: روزانه در حال پیگیری بوده و از ظرفیت ها استفاده می کنیم تا بتوانیم به منبع پایدار آب رسیده و مشکلات برطرف شود.

neshast farmandar khabari 1
وی افزود: مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شهر برازجان درخواست جدی ما از آبفا بود و امید است در سال جاری آن را داشته باشیم، تا می توانیم باید در دولت سیزدهم به ظرفیت های آب در دشتستان اضافه کنیم.
فرماندار دشتستان اضافه کرد: باید از ظرفیت آب سد رییس علی دلواری نیز استفاده کنیم، سد ارغون را با رقم ریالی ۶۰ میلیارد تومان افتتاح کرده ایم.
نوروزی ضمن بیان این که برای طرح تحول کشاورزی اعتبارات ملی خوبی تزریق شده، اذعان داشت: در حوزه آبیاری تحت فشار نیز اتفاقات خوبی رخ داده که در دولت سیزدهم باید تقویت شود.
وی تصریح کرد: قطعی برق در دشتستان، ملی بوده و ربطی به شهرستان ندارد اما در تقویت زیرساخت ها فعالیت داشته ایم.
فرماندار دشتستان ادامه داد: پیست تارتان یکی از تقاضاهای جدی است که تمامی وسایل آماده بوده و اکنون بخاطر دمای هوا دست نگه داشته تا شرایط مطلوب تر شده و کیفیت بهتری را در راه اندازی آن توسط پیمانکار شاهد باشیم.
۴۸۴ فوتی کرونایی در دشتستان
نوروزی افزود: در حال عبور از پیک پنجم هستیم و شرایط در حال بهتر شدن است، در حوزه زیرساختی اقدامات خوبی در بیمارستان گنجی انجام شد اما در پیک پنجم آمار بالایی در بحث کرونا داشتیم، متاسفانه تا امروز در دشتستان ۴۸۴ فوتی داشتیم، پیک پنجم نسبت به استان آمار کاهشی داشته ایم، در حال حاضر کمتر از ۲۸درصد آمار فوتی استان مربوط به دشتستان است.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: سد دالکی پروژه بسیار خوبی بود و امید است تا پایان دولت ابگیری انجام شود اما در بحث اعتبارات مشکلاتی ایجاد شد، اکنون پیگیر هستیم و بالغ بر ۱۳.۷۵۰ هکتار زمین کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.
تخصیص چهار میلیارد تومان جهت ساماندهی ورودی برازجان
نوروزی ادامه داد: برای ورودی برازجان رقم ۴ میلیاردی را در نظر گرفته که امید است در سال جاری شاهد تخصیص آن باشیم تا وضعیت آرامستان نیز مشخص شود.
وی افزود: به ستاد کرونای دشتستان نمره قابل قبول می دهم، از تمامی ظرفیت ها استفاده کرده و وظیفه خود را می دانیم که تلاش کنیم اما حتی اگه تمام کارها تمام و کمال انجام شود، تا مردم شرایط را جدی نگرفته نتیجه ای نمی گیریم، من در وسط میدان کرونا هستم، اما یک طرف مصوبات ما مردم بوده و از رسانه ها انتظار همکاری را داریم.
فرماندار دشتستان اضافه کرد: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی را داشته، هر اقدامی کنیم نیز تأثیرگذار است، طرح تحول کشاورزی باید ادامه دار باشد و به منبع پایدار آب نیز باید توجه شود، در زمینه تقویت سفره های زیرزمینی نیز باید برنامه ریزی شود، باید از ظرفیت های شهرستان در زمینه های مختلف استفاده کنیم.
حمایت از تیم هندبال ستارگان دشتستان
فرماندار دشتستان اذعان داشت: نقدهای رسانه چراغ راه ما بوده و موفقیت های خود را مدیون رسانه ها هستیم، رسانه ها همراهی خود را به ما ثابت کرده و ما نیز در راستای توسعه شهرستان همکاری می کنیم.
نوروزی تصریح کرد: در خصوص ستارگان دشتستان قرار نیست ما تمام مشکلات را حل کرده اما کمک کرده ایم و سال گذشته نیز از چند کانال به این تیم کمک کردیم، شورا و شهرداری، کارخانه سیمان و اداره ورزش همکاری کرده اند، برای امسال نیز از طرف اداره ورزش ۵۰ میلیونی از طرف اداره ورزش پرداخت شد، از طرف شورا و شهرداری نیز ۹۵ میلیون تومان پرداخت شده و مصوبه جدیدی با مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان از طرف شورا و شهرداری گرفته شده است، قرار نیست ما کامل کمک کنیم اما بدون شک از هر ظرفیتی برای کمک به ستارگان و پرسپولیس کمک می کنیم.

neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1neshast farmandar khabari 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group