چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه مساجد مظهر پیوند دنیا و آخرت و پیوستگی افراد و جامعه در ابعاد مختلف هستند، گفت: در سالجاری تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال در قالب بسته‌های معیشتی به نیازمندان کمک شده است.

به گزارش دیارجنوب، سردار علی رزمجو امروز صبح در جمع خبرنگاران به مناسبت ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد اظهار داشت: مسجد پایگاه نزول برکات و بستری برای توسعه انقلاب اسلامی است که در آن صفا و صمیمیت، ایثار، فداکاری، رحمت الهی، اخوت و برادری تجلی می‌کند.
وی با بیان اینکه حضور در مساجد آرامش قلبی و سلامت روانی ایجاد می‌کند، افزود: کارکرد مساجد چندمنظوره است و انسان می‌تواند در فعالیت‌های گوناگون مساجد با توجه به علاقه‌ و تخصص خود شرکت کند و شور و شعور عبادت و بندگی خدا در مساجد لذت دیگری به انسان‌ها می دهد.
سردار رزمجو، "مساجد" را بهترین بنا و مکان در حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: مساجد مظهر پیوند دنیا و آخرت و پیوستگی افراد جامعه در ابعاد مختلف هستند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان داشت: مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی کارکردهای متنوع و متعددی داشته و همواره تأثیرگذار، سازنده و تربیتی بوده است.

neshaste sepah masajed 1
وی در ادامه اضافه کرد: مسجد تجلی‌گاه ارتباط با خداوند متعال، اتحاد، وحدت بین اقشار مختلف، کانون پرورش فکری، اعتقادی، دینی و اجتماعی است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه مساجد محل پرورش رزمندگان اسلام است، افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با حضور در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد سازماندهی شده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام‌ شده‌اند.
وی برنامه‌های متنوع سپاه امام صادق(ع) به مناسبت روز جهانی مساجد را برشمرد و عنوان کرد: تجلیل از بانیان و خادمان مساجد، تجلیل از مکبرین مؤذنین و مداحان جوان و نوجوان در مساجد، نشست با دست اندرکاران فرهنگی و تبلیغاتی استان با سازمان تبلیغات، اوقاف و کانون مساجد، سرکشی از کانون‌های مساجد، دیدار فرماندهان شهرستانی با ائمه جمعه و جماعات، کمک در طرح شهید سلیمانی، دیدار با خانواده شهدای بانی مساجد و نیز برگزاری رزمایش کمک مومنانه از مهمترین برنامه‌ها است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.
سردار رزمجو به سخاوتمندی مردم و توانمندی خیران استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان و در سالجاری نیز تاکنون ۳۴ میلیارد تومان در قالب بسته‌های معیشتی به نیازمندان کمک شده است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از برنامه ریزی برای حضور پزشکان در مساجد و ارائه خدمات رایگان خبر داد و گفت: این اقدام توسط بسیج مساجد برنامه ریزی شده است.

neshaste sepah masajed 1
وی با اشاره به تهاجم دشمن در فضای مجازی گفت: گردان های مختلف در سطح استان و شهرستان ها سازماندهی شده که در قرارگاه فضای مجازی و گروه های جهادی با همکلامی و همدلی در این زمینه تلاش میکنند.
سردار رزمجو در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص فعالیت پایگاه های مقامت در مساجد گفت: بیش از ۷۰ درصد پایگاه‌های مقاومت بسیج استان بوشهر در مساجد قرار دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد سازماندهی می‌شود.
وی درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا بیان داشت: 2 ایستگاه تزریق واکسن کرونا توسط سپاه در مرکز استان بوشهر راه اندازی شده که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی روزانه بین هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر برای مقابله با کرونا واکسینه می‌شوند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در ادامه افزود: به‌زودی ایستگاه سوم تزریق کرونا و بستری بیماران کرونایی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تزریق آمپول‌های درمانی و سرم در شهر بوشهر ایجاد می‌شود.
وی به راه اندازی مرکز تجمیعی بیماران کرونایی در حسینه اعظم برازجان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز کمک شایانی در روند بهبودی بیماران داشته است.
سردار رزمجو با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در استان گفت: با مصوب شدن 100 میلیون تومان توسط شورای جدید شهر بوشهر، تخت های بیمارستانی خریداری و وارد استان خواهد شد.
وی در پاسخ به خبرنگار دیارجنوب در خصوص کم بودن تعداد کادر درمان در استان و جذب نیرو گفت: از طریق مراکز درمانی نیروهای مسلح و پاسداران بازنشسته که در شبکه بهداشت فعالیت داشته اند با فراخوان در سامانه ثبت نام صورت گرفته که با استقبال خوبی رو به رو شده است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: با استقرار محلی دیگر برای واکسیناسیون و جذب نیروهای فراخوان، مشکل کمبود کادر درمان حل خواهد شد.

تصاویر نشست خبری فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بمناسب روز مساجد

neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1neshaste sepah masajed 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group