سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

چند روز مانده تا آغاز به کار ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در کشور، 5 منتخب شوراهای شهر در استان بوشهر ردصلاحیت شدند.

به گزارش دیارجنوب، وزارت کشور به استناد نامه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، خواستار آن شده که سریعا افراد علی البدل جایگزین 5 منتخب شوراهای آینده در استان بوشهر شوند.
این 5 نفر شامل دو نفر در شورای شهر بوشهر، یک نفر در شورای شهر جم، یک نفر در شورای شهر انارستان و یک نفر در شورای شهر اهرم هستند.
این افراد کاندیداهایی می باشند که هرچند در هیات نظارت شهرستان و استان تایید شده بودند، ولی هیات مرکزی نظارت در تهران یک هفته مانده به شروع تبلیغات انتخاباتی به ردصلاحیت آنها اقدام کرد.

shora hokmاما وزارت کشور این اقدام را غیرقانونی دانست و اعلام کرد طبق قوانین وظیفه اصلی هیأت مرکزی نظارت قبل از شروع انتخابات رسیدگی به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده می باشد و اختیاری برای تائید یا رد صلاحیت داوطلبین ندارد و این موضوعات در صلاحیت هیات های نظارت شهرستان و استان قرار گرفته است.
در پی اختلاف پیش آمده، وزارت کشور برای 120 کاندیدایی که با وجود تاییدیه های قبلی، توسط هیات مرکزی نظارت رد شده بودند در روز دوم تبلیغات انتخابات شوراها کد صادر کرد و به جمع کاندیدا بازگرداند.
خبر می رسد در سطح کشور 80 نفر آنها به عنوان منتخبین شورای ششم شهرها وارد شده اند که 5 تن از آنها هم در استان بوشهر بوده اند.
حالا خبر می رسد وزارت کشور در برابر هیات مرکزی نظارت تسلیم شده و پذیرفته تا قبل از شروع بکار دوره جدید شوراها، افراد علی البدل را جایگزین این منتخبان در کشور نماید.
نظارت بر انتخابات شوراهای شهر برعهده مجلس است که یکی از اعضای هیات مرکزی آن میرسلیم نماینده تهران می باشد، چهره ای که در ایام انتخابات به دلیل آنچه وارد کردن افراد ناصالح به انتخابات و ناتوانی هیات مرکزی نظارت نامید، گفت که از این هیات استعفا کرده است.
طبق شنیده های «خلیج فارس» فرمانداران شهرستان های بوشهر، تنگستان و جم قرار است امروز اقدامات پیرامون ردصلاحیت 5 منتخب و جایگزینی اعضای علی البدل را فراهم کنند تا ترکیب موردنظر روز چهارشنبه مراسم سوگند ورود به شورای شهر را در فرمانداری ها برگزار کنند./ خلیج فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group