جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بررسی مسائل حوزه خرما به‌ویژه تثبیت قیمت مناسب برای خرما، به زودی میز خرما در شهرستان دشتستان تشکیل می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، ابراهیم رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیکی فصل برداشت خرما و تاکید بر ضررت رسیدگی به مسائل و مشکلات کشاورزان، اظهار داشت: شهرستان دشتستان به عنوان قطب خرمای استان بوشهر شناخته می‌شود و سهم بیش از ۷۰ درصدی در تولید خرمای استان دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته سال سختی با نخلداران دشتستانی بود و قیمت پایین فروش محصول باعث شد تا کشاورزان با مشکلات زیادی روبرو باشند؛ تلاش زیادی برای بهبود بازار خرما انجام شد و تغییراتی هم صورت گرفت ولی باز هم به وضعیت مطلوب نرسیدیم.

khorma
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصمیمات خوب و مناسب برای قیمت خرما باید اتخاذ شود، ادامه داد: در همین راستا میز خرما روز دوشنبه هفته جاری در شهرستان دشتستان با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه به میزبانی فرمانداری دشتستان تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی قیمتت خرما مطلوب نیست، افزود: میز خرما با حضور دست‌اندرکاران این عرصه از جمله مسئولان ارشد استانداری بوشهر، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و اتاق بازرگانی و نیز فعالان حوزه خرما و نمایندگان کشاورزان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
رضایی بررسی جامع مسائل حوزه خرما بویژه قیمت تضمینی مناسب و منطقی برای خرما را هدف این نشست دانست و بیان کرد: تصمیم‌گیری درباره بازار خرما در سال جاری و رفع نیازها و مشکلات کشاورزان و فعالان حوزه خرما از دیگر اهداف این نشست است.
وی گفت: تلاش داریم که قیمتی مناسب برای خرما تعیین شود که هم رضایت‌مندی کشاورزان را در پی داشته باشد و هم اینکه بتواند بازار خوبی برای فروش این محصول فراهم سازد.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: امید داریم با یک اجماع ملی شاهد ساماندهی مناسبی برای بازار خرما باشیم و خواسته‌های کشاورزان محقق شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group