پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

۱۲۱ نفر در شورای پنجم شهرهای استان بوشهر شرکت داشتند که ۱۶ نفر از آنان با صدور دستور قضایی از ادامه فعالیت در شوراها بازماندند.

به گزارش دیارجنوب، در گردهمایی مشترک شهرداران استان بوشهر ظهر امروز فعالیت و خدمات شهرداران و شوراهای اسلامی در 40 شهر استان مورد بررسی قرار گرفت.
در این گردهمایی استاندار بوشهر نقش مهم شوراهای اسلامی در عمران و آبادانی و تحقق مطالبات مردم را مهم دانست و اظهار داشت: اگر شوراهای شهرها و روستاها بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کنند نقش مهم و تأثیرگذاری در حوزه‌های گوناگون و تحقق مطالبات مردم ایفا می‌کنند.

hokm dadgah
عبدالکریم گراوند، اخلاص، سلامت اخلاق و مالی، کارایی و کارآمدی را مهمترین ویژگی شهردار دانست و بیان کرد: همانگونه که مردم در انتخابات شوراهای اسلامی مشارکت دارند انتظار است که اعضا شوراهای اسلامی بر اساس ادای سوگند، وظیفه و رسالت خود را انجام دهند.
وی شرایط اقتصادی در 4 سال گذشته را بسیار سخت دانست و خاطر نشان کرد: جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و شرایط کرونایی، وضعیت اقتصادی در بخش‌‌های مختلف سخت کرد ولی بیشتر شهرداران استان بوشهر در این شرایط صادقانه فعالیت و خدمات‌رسانی کردند.
2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتباربه شهرداری‌های 40 گانه استان بوشهر پرداخت
استاندار بوشهر به پرداخت اعتبارات در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در دوره پنجم شورا به شهرداری‌های 40 گانه استان بوشهر پرداخت و طرح‌های مهم و قابل توجهی اجرا شده است.
گراوند با بیان اینکه 80 تا 90 درصد پروژه‌های عمران شهری استان بوشهر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است افزود: برخی از شهرداران با وجود شرایط اقتصادی، بالاتر انتظار کار کردند و خدمات آنان درخور تحسین است.
وی با اشاره به اینکه شهرداران با دست خالی، آبرومندانه تلاش و خدمات‌رسانی کردند خاطر نشان کرد: از شورای ششم انتظار می‌رود از شهرداران با ظرفیت، کارآمد و توانمند در مدیریت شهری استفاده کنند.
استاندار بوشهر، حمایت از مدیران توانمند و دارای سلامت اخلاقی و مالی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: امید می‌رود در دوره ششم، شورای شهرها و شهرداران با صلابت و کارآمدی بیشتر فعالیت کنند.
6 هزار و 300 میلیارد تومان در دوره پنجم به 40 شهرداری استان پرداخت شد
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر هم با ارائه گزارشی از فعالیت شهرداران در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرها افزود: 6 هزار و 300 میلیارد تومان بودجه کل شهرداری‌های استان بوشهر در دوره پنجم به 40 شهرداری استان پرداخت شد که 3 هزار میلیارد تومان آن بودجه عمرانی است.
حمید بردستانی از افتتاح 1600 پروژه در 40 شهر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای اجرا این پروژه‌ها یک‌هزار و 136 میلیارد تومان پرداخت شد و این درحالی است که برخی از پروژه‌های دیگر در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.
وی به اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی پرداخت و افزود: در دوره پنجم 2 هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل ارزش افزوده و 483 میلیارد تومان از محل آلایندگی به 40 شهرداری استان بوشهر پرداخت شد.
فعالیت شوراها از 14 مرداد آغاز می‌شود
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه از 14 مرداد شورای ششم فعالیت خود را آغاز می‌کند گفت: 210 نفر از اعضای شورای شهر استان بوشهر شامل 191 نفر مرد و 19 زن عضو شورا شهرهای استان بوشهر در 40 شهر هستند که فعالیت آنان از 14 مرداد آغاز می‌شود.
بردستانی با بیان اینکه از 210 نفر اعضای شورای پنجم، 141 نفر در انتخابات شورای ششم شرکت داشتند تصریح کرد: از 210 نفر اعضای شورای شهرهای استان بوشهر در دوره پنجم، 16 نفر با صدور دستور قضایی از ادامه فعالیت بازماندند.
وی از برگزاری دوره آموزشی برای اعضای دوره ششم شوراهای شهر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در دوره پنجم شوراهای شهرها در مجموع، 53 شهردار برای 40 شهر استان انتخاب شد که در این دوره 11 شهردار استعفا کرد و 2 شهردار هم استیضاح شد.
750 پروژه در 40 شهر استان بوشهر افتتاح شد
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر با اشاره به فعالیت شهرداران در 40 شهر استان خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته 750 پروژه با اعتبار 700 میلیارد تومان در 40 شهر استان بوشهر افتتاح شد که دفتر فنی نظارت کامل داشت.
سید موسی موسوی از توسعه فضای سبز در شهرهای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در اجرا طرح‌های فضای سبز در شهرهای استان بوشهر از استفاده 30 درصد آبیاری این طرح‌ها از آب شرب ، به 13 درصد کاهش یافته که این میزان به صفر می‌رسد.
وی اجرا کمربند فضای سبز در شهرها را مورد اشاره قرار داد و افزود: کمربند فضای سبز شهرهای استان بوشهر اکنون به 65 هکتار رسیده که در 3 سال اخیر اجرا شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر از اجرا رفع نقاط حادثه خیز در شهرهای استان خبر داد و گفت: 122 نقطه حادثه‌خیز در شهرهای استان اصلاح مسیر شده است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group