جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مجموعه مدیریتی باشگاه هندبال ستارگان دشتستان تا این لحظه در قرعه کشی مسابقات لیگ برتر شرکت کرده ولی بدلیل نداشتن اسپانسر مالی و حمایت نشدن از سوی برخی از مسئولین، تصمیمی برای شروع و ادامه مسابقات ندارند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مدیرعامل باشگاه ستارگان دشتستان عصر روز چهارشنبه 6 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: در ابتدای شروع لیگ در سال گذشته با مدیریت بحران روبرو شدیم که تا انتهای مسیر این مشکل به نحوی وجود داشت.
جلال الدین برزگر اضافه کرد: 9 نفر از بازیکنان ستارگان دشتستان در لیگ گذشته به بیماری کرونا مبتلا شدند و وضعیت بنحوی پیش رفت که حذف شدن این تیم در لیگ برتر را رقم زد.
وی به پیگیری های صورت گرفته و برگزاری نشست های متعدد با مسئولین و فدراسیون اشاره کرد و افزود: با ارائه مستندات و مدارک توانستیم مجوز حضور تیم در مرحله دوم لیگ را اخذ کنیم و این تلاش ها تنها برای اثبات جایگاه تیم ستارگان در لیگ برتر بود.

neshaste bashgah setaregan 1
برزگر یکی از مشکلات عدیده این تیم در شروع کار را شرایط بد مالی عنوان کرد و گفت: در کادر فنی میتوانستیم قدرتمندانه ترعمل کنیم که متاسفانه بدلیل شرایط مالی نامناسب این فرصت از دست رفت و به گونه ای پیش رفت که انسجام و شروع فعالیت تیم در مرحله آخر انجام شد.
مدیرعامل باشگاه ستارگان دشتستان گفت: درمرحله پایانی مسابقات نیز با تیم مقابل، تبانی هایی صورت گرفت که در نهایت هشت تیم در جدول صعود کرد و نتیجه مسابقات به نوعی به ضررما تمام شد.
جلال الدین برزگر از حضور مجموعه مدیریت باشگاه در سی و چهارمین قرعه کشی لیگ برتر کشور خبر داد و گفت: باشگاه ستارگان دشتستان به عنوان تنها نماینده استان بوشهر در مراسم قرعه کشی لیگ برترهندبال مردان باشگاه های ایران در روز چهام مرداد ماه حضور داشت.
وی به مکاتبات و نشست های متعدد با نماینده دشتستان در خصوص پیگیری مشکلات باشگاه اشاره کرد و گفت: این پیگیری ها باعث شد تا اقدامات مد نظر تحقق یابد و فدراسیون هندبال نامه ای را ارسال کرد تا بتوانیم در لیگ دوم حضور یابیم.
برزگر به ایجاد برخی شایعات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد با ایجاد تنش به برخی شایعات گمانه زنی میکنند و ورود به لیگ برتر باشگاه را به تمسخر میگیرند.
مدیرعامل باشگاه ستارگان دشتستان بیان کرد: از شروع فعالیتم در مهر ماه 99 و آغاز لیگ برتر تا پایان سال 99 طبق اسناد موجود 480 میلیون در حساب داشتیم و این در حالی است که عده ای ما را تیم خاص و میلیاردی مطرح میکنند.
وی در خصوص مصوبات شورا بمنظور حمایت مالی از تیم گفت: شورای شهر برازجان در بهمن ماه 99 مبلغ 300 میلیون مصوب کرد که مبلغ 80 میلیون از آن را دریافت و مبلغ 95 میلیون دیگر نیز در تیر ماه 1400 به حساب باشگاه واریز شد که مبلغ 125 میلیون آن را هنوز دریافت نکرده ایم.

neshaste bashgah setaregan 1
مدیرعامل باشگاه ستارگان دشتستان با اشاره به نوپا بودن تیم افزود: ما در سال گذشته دچار فشار مضاعف مالی و دارای بدهی های متعددی بودیم ولی توانستیم این موضوع را مدیریت تیمی کنیم.
برزگر با بیان اینکه تاکنون تصمیمی برای ورود به مسابقات لیگ را نداریم افزود: با دست خالی و نداشتن شرایط مناسب برای آماده سازی بازیکنان، نمیتوان در لیگ برتر حضور داشت.
وی این تیم را متعلق به مردم دانست و گفت: مردم دشتستان در گرمای 50 درجه برای تشویق تیم ستارگان حضور داشتند و تا پایان مسیر ما را تنها نگذاشتند.
مدیرعامل باشگاه ستارگان دشتستان اصحاب رسانه را بازوی یاری گر این تیم دانست و گفت: تنها هدف و تلاش ما محفوظ ماندن امتیاز این تیم در لیگ برتر است و امیدواریم با یاری شما، مسئولین و متولیان این امر بتوانیم جایگاه والای این رشته ورزشی را در شهرستان و استان بالا نگه داریم.
سرمربی تیم ستارگان دشتستان در این نشست ضمن قدردانی از اصحاب رسانه بیان داشت: بازی ها در لیگ با یک گروه 12 تیمی بصورت رفت و برگشت برگزار می شود و درنهایت 4 تا 6 تیم نخست جدول پایانی بصورت play off و حذفی بازی را شروع کرده و در نهایت قهرمان لیگ مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه لیگ امسال تا 1401 ادامه خواهد داشت، افزود: اکثر تیم ها تمرینات خود را ز سرگرفته و یارگیری را انجام داده اند و وضعیت مناسبی دارند و تنها وضعیت ستارگان دشتستان بلاتکلیف است.
رضا عباسی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری قراردادهای مالی در سالجاری گفت: سطح قرارداد در هندبال برای بازیکنان درجه یک مبلغی معادل 800 میلیون تومان است و بالطبع وضعیت مالی تیم ها افزایش یافته و با وجود بازیکنان خارجی و برای کسب عنوان مبلغی معادل 25 میلیارد تومان هزینه می کنند.

neshaste bashgah setaregan 1
سرمربی تیم ستارگان دشتستان درخصوص وضعیت فنی تیم گفت: با این وضعیت موجود و بدهی های جا مانده از فصل قبل، گفتگو درخصوص موارد فنی بیهوده است و با دستان خالی ادامه دان در این مسیر دشوار و غیرممکن خواهد بود.
وی بیان داشت: مجموعه مدیریت ارشد استان ها پس از ورود تیم شهر خود به لیگ برتر، با توجه به نیازمندی های تیم اسپانسری را جذب میکنند تا از لحاظ مالی دغدغه ای وجود نداشته و تیم با شرایط عالی مسیر را ادامه دهد.
عباسی ادامه داد: در استان ما طی سه سال گذشته این موضوع برای هندبال اتفاق نیفتاده و در اولین سالی که تیم ما موفق به کسب جواز حضور در لیگ برتر شد بلافاصله جلسه ای را با مسئولین شهرستان و استان برگزار کردیم و خواستار اسپانسر شدیم.
سرمربی تیم ستارگان دشتستان گفت: با وجود نداشتن ظرفیت جذب اسپانسر در شهرستان با تمامی شرکت ها، مجموعه ها، خیرین و حتی پارس جنوبی این موضوع را مطرح کردیم و نامه نگاری های متعددی صورت گرفت ولی منجر به حل مشکل نشد.
وی درخصوص ورود تیم به مسابقات عنوان کرد: تیم برای شرکت در لیگ برتر باید 5 ماه قبل از شروع مسابقات یارگیری را با شرایط ایده آل و 4 ماه تمرینات مناسب داشته باشد و در نهایت با بازی های تدارکاتی خوب وارد مسابقات شده و در این شرایط میتوان از تیم انتظار داشت موفقیتی را کسب کند.

neshaste bashgah setaregan 1
عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده مالی تاکنون نتوانسته ایم با بازیکنی قرارداد بسته و تمرینات را ازسر بگیریم و این درحالی است که بازیها 16 روز دیگر شروع خواهد شد.
سرمربی تیم ستارگان دشتستان با بیان اینکه از لحاظ فنی تاکنون مشکلی نداشته ایم، افزود: درجا زدن ما بدلیل نداشتن یک اسپانسر قوی در حوزه مالی است و در لیگ برتر باید پیشرفته عمل کرد و با دستان خالی نمیتوانیم با حریفان قدرتمند خود به رقابت بپردازیم.
عباسی با اشاره به برخی منتقدین غرض ورز گفت: بعضی ازمنتقدین با علم و اطلاع کافی از این موضوع، کمر همت بسته تا ستارگان دشتستان را تخریب و مانع از ورود تیم به لیگ برتر شوند.
وی با اشاره به حمایت نشدن از سوی متولیان ورزش شهرستان گفت: تیم ستارگان با مدیریت وتلاش صادقانه بعنوان تنها نماینده استان در لیگ برتر حضور یافته و انتظار میرود متولیان ورزش شهرستان برای رفع مشکلات پیگیر باشند که متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.
سرمربی تیم ستارگان دشتستان تصریح کرد: مجموعه مدیریتی باشگاه تا این لحظه در قرعه کشی مسابقات شرکت کرده ولی تاکنون تصمیمی برای شروع و ادامه مسابقات در لیگ را ندارد و با این روند و شرایط تیم داری کردن غیرممکن است.
رییس هیات هندبال شهرستان دشتستان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و باشگاه ستارگان دشتستان گفت: هندبال در شهرستان دشتستان بخصوص شهر برازجان داری پیشینه قدیمی و دارای جایگاه و اولویت خاصی بودیم.

neshaste bashgah setaregan 1
رضا مصباحی، انگیزه و رشد یک رشته ورزشی را دست یابی به جایگاه لیگ برتر عنوان کرد و گفت: چشم انداز ما لیگ برتر است و ورود ستارگان دشتستان به لیگ شروع خوبی را برای هندبال شهرستان رقم زد که میطلبد نسبت به این تیم حساسیت داشته و یاری گرشان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: حساسیت ما برای ورود در مسابقات لیگ برتر و حفظ جایگاه این رشته ورزشی، افتخار آفرینی برای استان است.
مصباحی با بیان اینکه هندبال در برازجان جایگاه خاصی داشته، افزود: شرایط پیش روی ستارگان دشتستان و نداشتن اسپانسر مالی، مسیر را برای ادامه دادن سخت تر میکند.
رییس هیات هندبال شهرستان دشتستان با اشاره به مشخص شدن جایگاه ورزش، بیان داشت: ما تاکنون حمایتی از متولیان ورزش شهرستان و استان نداشته ایم و هر بار با مراجعه و پیگیری ما را به ارگانی دیگر ارجاع میدهند.
وی به بدقولی مسئولین برای ایجاد زمین هندبال ساحلی در برازجان اشاره کرد و گفت: متولی این کار اداره ورزش و جوانان شهرستان است که باید برای کسب افتخارات پیگیر مسائل باشند.

neshaste bashgah setaregan 1neshaste bashgah setaregan 1neshaste bashgah setaregan 1neshaste bashgah setaregan 1neshaste bashgah setaregan 1neshaste bashgah setaregan 1neshaste bashgah setaregan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group