جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده‌است و بیش از ۲۰ هزار نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش دیارجنوب، عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز یکشنبه در این ارتباط افزود: تزریق واکسن کرونا از ۲۲ بهمن سال گذشته در استان بوشهر آغاز شد و تاکنون ۷۳.۱ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۶۰ سال در این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال نیز که بتازگی تزریق واکسن آنها آغاز شده تا به امروز بیش از ۳۳ درصد موفق به تزریق واکسن شده‌اند و پیش بینی شده در هفته جاری تزریق این گروه به پایان برسد.
خواجه‌ئیان ادامه داد: در زمان حاضر نیز ذخیره کافی واکسن برای تزریق به جامعه هدف طرح موجود است و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

vaksinasiyoon
وی با اشاره به اینکه در موج جدید شیوع کرونا موارد مثبت این بیماری در استان بوشهر روند صعودی داشته است، اظهار داشت: در تیرماه سال جاری استان با نزدیک به ۱۳ هزار مورد مثبت بیشترین میزان ابتلا را در طی مدت یک ماه ثبت کرده است که با توجه به واکسیناسیون گروه‎های سنی بالا میزان فوتی‍‌‏‌ها با روند کاهشی به ۱۳۰ نفر کاهش پیدا کرده است.
خواجه ئیان یادآور شد: در تیرماه سال گذشته که استان بوشهر بیشترین میزان شیوع کرونا را در یک ماه داشت بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ نفر مورد مثبت شناسایی شد ولی با این وجود در همین ماه ۱۹۰ نفر جان خود را از دست دادند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این آمار فوتی در مقایسه با تیرماه سال جاری که موارد مثبت نسبت به تیر سال گذشته چهار برابر شده نشان از تاثیرگذاری بالای واکسن برای کاهش فوتی ها است.
وی اظهار داشت: غلبه بر موج کرونا امکان پذیر است ولی امیدواریم این مهم با کمترین خسارت ممکن رخ دهد که این مهم نیازمند رعایت شیوه‌‎نامه‌‎های بهداشتی و بویژه کاهش فعالیت و رفت و آمدهای غیرضروری است.
خواجه‌ئیان تاکید کرد: حتی آنهایی که ۲ دز واکسن کرونا دریافت می‎کنند نیز نباید ماسک را فراموش کنند چراکه واکسن خطر ابتلا را به طور ۱۰۰درصد کاهش نمی‎دهد و در مورد سویه دلتا نیز اطمینان خاطری برای ابتلا نشدن تزریق کنندگان ۲ دز واکسن وجود ندارد.
وی اظهار داشت: ظرفیت بیمارستانی استان بوشهر از لحاظ بستری موارد مثبت کرونا اکنون اشباع است و چنانچه لازم شود باید نسبت به استقرار بیمارستان صحرایی اقدام کرد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group