جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه با افزایشی شدن روند گرما، در برخی نقاط این استان دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه و بالاتر از آن خواهد رسید.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا انصاری روز شنبه در این ارتباط افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهر برازجان با ۴۶ و اهرم و خورموج با ۴۳ درجه بیشترین میزان دما را داشتند و جم با ۳۰ درجه کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کرد.
وی بیان کرد: بررسی نقشه‌‎های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز در ساعت‎هایی از ظهر تا اواخر شب با رشد ابرهای همرفتی در برخی از مناطق این استان (به طور غالب نیمه جنوبی) وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی می‌شود.
انصاری اظهار داشت: این ناپایداری به صورت رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندباد موقتی پیش‌بینی شده است.

damayehava 50
وی افزود: همچنین از بعد از ظهر امروز تا اواخر شب طی ساعت‌‏هایی به سبب وزش بادهای شدید، خلیج فارس در قسمت‌های مرکزی و جنوبی تا حدودی مواج و متلاطم خواهد شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی از نقاط نیمه جنوبی طی ساعت‎هایی از عصر تا اواخر امشب افزایش ابر، وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می‏‌شود.
وی اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
انصاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وقوع ناپایداری جوی در سواحل مرکزی و جنوبی این استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۱:۴۱، مد اول ۰۸:۳۸، جزر دوم ۱۶:۲۶، مد دوم ۲۲:۳۴ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group