جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

وزش باد شدید و گرد و خاک در بندرعباس موجب کاهش دید افقی به ۵۰ متر شده است.

به گزارش دیارجنوب، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با شدت فعالیت سامانه فصلی که از هفته پیش وارد هرمزگان شده، اکنون آسمان بیشتر نقاط استان با افزایش و رشد ابر همراه است و در ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر و شب، احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق وجود دارد.
مجتبی حمزه نژاد افزود: در این مدت افزایش سرعت بادهای جنوب غربی بر روی شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان موجب متلاطم شدن دریا می‌شود.
وی اضافه کرد: این شرایط جوی و دریایی تا روز پنج شنبه در هرمزگان پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: اکنون سرعت باد در بندرعباس به ۴۰ کیلومتر برساعت، و ارتفاع موج در خلیج فارس به یک و نیم متر رسیده است.

gard khak
حمزه نژاد ادامه داد: از فردا احتمال تقویت فعالیت سامانه و وقوع رگبار نسبتا شدید باران، تند باد لحظه‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در مناطق غربی، همچنین ارتفاعات مرکزی و شرقی استان وجود دارد.
وی توصیه کرد از قرارگیری و رفت و آمد در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در بنادر استان نیز صورت گیرد و شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی در ساعات بعد از ظهر و شب خودداری کنند.
همچنین بر اثر وقوع گردوخاک شدید در بندرعباس، برق برخی محلات قطع شده است.
علیرضا عباسی مدیر فوریت های برق شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: ماموران شرکت برق بندرعباس در حال تلاش برای وصل مجدد برق هستند./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group