شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

پایگاه خبری دیارجنوب با "انسیه عرب زاده دشتی" بانوی برازجانی که کلکسیون 500 عروسک از 10 برند معروف کشور را در اتاق خود جای داده است؛ به گفتگو پرداخت.

به گزارش دیارجنوب، این پایگاه خبری باری دیگر به گفتگو با هنردوستی از شهرستان دشتستان پرداخته که در زیر به شرح آن می پردازیم:
دیارجنوب: به طور مختصر خود را معرفی کنید.
"انسیه عرب زاده دشتی" متولد وساکن شهر برازجان، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی که به تازگی وارد شغل معلمی شده ام.

koleksion arosak 1
دیارجنوب: از چند سالگی متوجه شدید به عروسک علاقه دارید؟
از کودکی به عروسک علاقه داشتم ولی بیشترین علاقه ی من به عروسک از سن نه سالگی بود که اولین عروسکم را پدرم برایم خریداری کرد.
دیارجنوب: اولین عروسکتان را چگونه و چه موقع تهیه کردید؟
وقتی که نه ساله و کلاس سوم بودم در یک سفر خانوادگی که به کیش داشتیم کنار یکی از مغازه های عروسک فروشی به تماشای یکی از عروسکها نشسته بودم که به پدرم گفتم خیلی این عروسک دوست دارم و پدرم، عروسک را برایم خرید که تا به امروز این عروسک را در کلکسیون خود دارم و همچنان شروع به خرید عروسک های بیشتری کردم و تا قبل از آن سن هیچوقت عروسک نداشتم.

koleksion arosak 1
دیارجنوب: چگونه علاقمند به جمع آوری عروسک شدید؟
فعالیت بیش از حد کودک درونم باعث شده که تا هم اکنون نیز به خرید و نگهداری عروسک روی بیاورم .به چیزهایی مثل عروسک و وسایل تزیینی خیلی علاقه دارم و با وجود اینکه به خودم تلقین میکردم که دیگر خریداری نکنم ولی این حس تا کنون ادامه داشت.شاید یکی از دلایلی که به جمع اوری عروسک پرداختم و علاقمند شدم پدرم هستند چون کلکسیونی از تمبر ، پیچ و مهره، سکه و روزنامه های قدیمی از 40 سال پیش جمع آوری کرده است.
دیارجنوب: از جمع آوری عروسک ها و به آغوش کشیدنشان چه احساسی دارید؟
اینقدر با عروسکهایم ارتباط برقرار میکنم که گاهی آنها را در کنار خودم میخوابانم و حس خوشحالی و جدیدی هر روز با آنها دارم این نکته قابل ذکر است که هر کدام از عروسکهایم اسم خاص و جداگانه ای دارند که هرکدام از آنها جذابیت خاصی برایم دارند و با آنها صحبت میکنم و همین برایم بهترین حس را به دنبال دارد.

koleksion arosak 1
دیارجنوب: حدودا چند عروسک و با چه مدلهایی در کلکسیون خود دارید؟
حدودا عروسکهای روسی بیش از 130 عدد، عروسک های حیوانی و پارچه ای بیش از 400 عدد که در 10 مدل تیلدا، روسی، پولیشی، حیوانی، ننه سرما، خنگول و فرشته هستند که از همه استانها بجز سیستان، قزوین، ایلام و یاسوج عروسک خریداری کرده ام.
دیارجنوب: چه افرادی از جمع آوری عروسک هایت با خبرهستند؟
دوستانم و آشنایان همگی از این موضوع و علاقه ی زیاد من به عروسک با خبر هستند وهمیشه برای تولد و سایر مناسبت ها به من عروسک هدیه می دهند.
دیارجنوب: برخوردتان با افراد مهمان که تمایل به برداشتن عروسکهایتان دارند چگونه است؟
اکثرا مهمان ها و دوستانم هنگام ورود به اتاقم به وجد می آیند به طوریکه علاوه بر فرزندانشان،خودشان نیز ذوق زده می شوند و تمایل به برداشتن و بردن عروسک هایم دارند ولی من بدلیل علاقه شدیدم به عروسکهایم تا کنون اجازه بردن حتی یکی از آنها را نداده ام.

koleksion arosak 1
دیارجنوب: چرا با توجه به این علاقمندی به هنر عروسک سازی نپرداختید؟
در این خصوص حتی خانم ندیم هنرمند عروسک ساز دشتستانی هم پیشنهاد حضور در گالری آموزشی خود را دادند ولی حسی در درونم میگفت که اگر خودم عروسک سازی رایاد بگیرم از علاقه ام نسبت به آنها کاسته می شود‌. به همین دلیل ترجیح میدهم که بیشتر عروسکهایم را خریداری کنم.
دیارجنوب: کدام یکی از عروسک هایت را بیشتر دوست داری و برایت خاص است؟
بی شک همه عروسک هایم را دوست دارم ولی اولین عروسکی که از یکی از پیج های اینستاگرام در اردبیل طی یک مسابقه برنده شدم را خیلی دوست دارم.زیرا آن موقع کسی زیاد با عروسک و عروسک سازی آشنایی نداشت؛ من در مسابقه شان شرکت کردم و برنده شدم وخیلی خوشحال بودم. و همچنین
عروسک فرشته نمدی که انرژی بخش است سال 94 که به صورت اینترنتی خریدم برایم نیز خیلی ارزشمند است؛زیرا اولین تجربه خرید اینترنتی ام بود‌.

koleksion arosak 1
دیارجنوب: واکنش خانواده به عروسک هایی که خریده اید چگونه است؟
پدرم وقتی علاقه ام به عروسک را می بیند بسیار همراهی می کند؛ولی مادرم سختگیری می کند بطوری که عروسک هایی را به صورت اینترنتی از سایر نقاط کشور خریداری می کنم،پستچی برای تحویل دادن یواشکیِ عروسک ها با خودم تماس میگیرد.
برادرم نیز به عروسک هایم علاقه دارد ولی گاهی اوقات با لحن مزاح گونه می گوید: بالاخره روزی مثل یک بت شکن همه عروسکهایت را منهدم خواهم کرد. خواهرم ابتدا مخالفت میکرد ولی علاقه من را که دید چیزی نگفت.
دیارجنوب: تا حالا خواب دیده ای که عروسک هایت دزدیده شده؟
نه همیشه خواب میبینم که عروسک هدیه گرفته ام و با توجه به اینکه جدیدا معلم هم شده ام دوستانم می گویند اگر دانش اموزانت از علاقه ات نسبت به عروسک باخبر شوند قطعا به مناسبت روز معلم،عروسک دریافت خواهی کرد.
دیارجنوب: تا کنون تصمیم به فروش عروسک گرفته اید؟
خیر هیچ وقت به این کار فکر نکردم و این کار را دوست ندارم ولی تعدادی از عروسک های قدیمی خود را به بچه های بهزیستی و به امور خیریه هدیه داده ام.

koleksion arosak 1
دیارجنوب: تا کنون به این موضوع که در آینده چه برنامه ای برای عروسکهایت داری فکر کرده ای؟
بیشتر به این فکر میکنم که یک اتاق جداگانه به عروسک هایم اختصاص دهم و در آینده نمایشگاهی از عروسک های راه اندازی خواهم کرد.
دیارجنوب: از چه برندها و مربیان عروسک سازی تا کنون خرید کرده اید؟
از برندهای مختلف و مشهوری خرید کرده ام که به کشورهای خارج هم صادرات دارند؛ از جمله میشکا دالزبای مینا، فاطیما فلت، آرتانیکا دالز، فرزان دال، شانلی دالز، آنا دالز، ناپلوئونی دالز،نیلای،هنرکده لیلی،گلرخ،آرزوحسن پور و دالز ارغوان،و....ناگفته نماند مربیان عروسک ساز ماهری در برازجان داریم که از جمله آنها میتوان به خانم فرزانه ندیم وخانم سیده فاطمه موسوی اشاره کرد.از برترین برندهای عروسک روسی در استان بوشهر میتوان به برند تدی و فاطیما و فرزان و گلرخ و شانلی و در استان تهران نیز به برند میشکا دال مربوط به خانم سارا گلی که بهترین هستند اشاره کرد. در آینده نیز، برندهای بیشتری را معرفی خواهیم کرد.
دیارجنوب: جمله پایانی؟
به نظر من هر انسانی باید روحیه خود را تقویت کند و اصلا مهم نیست که در چه سن و سالی هستید و به چه چیزهایی علاقه دارید.
این مصاحبه به پیشنهاد "فرزانه ندیم" عروسک ساز برازجانی ترتیب داده شده بود که کمال تشکر را از این هنرمند پرتلاش داریم.

koleksion arosak 1

koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1koleksion arosak 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group