چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

همزمان با آغاز هفته بهزیستی، در آیینی مرکز توانبخشی و مراقبت از معلولان ذهنی با عنوان "فرزندان من" در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، همزمان با آغاز هفته بهزیستی، ساختمان جدید مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال با حضور علیرضاحاجیونی مدیر کل بهزیستی، مریم آذرشب مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، محمد مظفری مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر، مریم قربانی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بوشهر و دیگر مسئولین در بوشهر افتتاح شد.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در این آئین بیان داشت: مهرماه عملیات اجرایی این ساختمان در زمینی با بنای 750 مترمربع آغاز و ساخت آن بعد از شش ماه و هم اکنون در اولین روز از هفته بهزیستی به بهره برداری رسید.

eftetah tavanbakhshi b 1
دکتر علیرضا حاجیونی اضافه کرد: در مرکز نگهداری و مراقبتی دختران معلول، ظرفیت پذیرش ۷۰ نفر وجود دارد که در حال حاضر ۴۵ نفر از این فضا استفاده می‌کنند.
وی افزود: پزشک، مشاور و مددکار در مرکز حضور دارد و با داشتن امکانات خوب نیازی به انتقال معلولان به خارج از مرکز وجود نخواهد داشت.
مدیر کل بهزیستی استان اعتبار هزینه شده را برای احداث این ساختمان ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مرکز دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال، مدت‌ها در یک مرکز استیجاری در منطقه بهمنی بوشهر ساکن بودند و از امروز با کمک بخش غیر دولتی و خیران صاحب ساختمانی ملکی شدند.
مدیر مرکز "فرزندان من" در این آیین گفت: این مرکز از سال ۸۹ به عنوان زیر مجموعه موسسه خیریه توانبخشی نرگس بوشهر فعالیت خود را آغاز کرد.
محمد علی فقیه افزود: این مرکز از دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال نگهداری می‌کند.
وی اضافه کرد: این مرکز با مشارکت دولت از طریق تامین یک چهارم هزینه به عنوان یارانه فعالیت می کند که سه چهارم هزینه آن توسط مردم و خیران تامین می‌شود.
این خیّر بوشهری گفت: بیش از یک دهه است که این مراکز خیریه و توانبخشی در حوزه‌های پزشکی، فیزیوتراپی، و کلاس های حرفه‌ای فعالیت و خدمات شبانه‌روزی به ۵۰ نفر دختر معلول ذهنی بالای ۱۴ سال ارائه می‌شود.
در این مراسم، از خیرینی که در احداث و تجهیز مرکز توانبخشی و نگهداری از معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، همکاری به عمل آوردند، تقدیر شد.
۲۴ تیر به عنوان روز بهزیستی نامگذاری شده است.

eftetah tavanbakhshi b 1eftetah tavanbakhshi b 1eftetah tavanbakhshi b 1eftetah tavanbakhshi b 1eftetah tavanbakhshi b 1eftetah tavanbakhshi b 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group