جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه مراکز شبانه روزی توانبخشی و معلولان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی و محله محوری و ارتقای سلامت اجتماعی در بستر خانواده، گفت: یارانه قشر‌های مختلف خدمت گیرندگان از این سازمان در مقایسه با پارسال افزایش یافته است و یارانه پرداختی به مراکز شبانه روزی توانبخشی که حدود ۵۱ هزار نفر را نگهداری می‌کنند از تیرماه به ۲ میلیون تومان برای هر فرد افزایش می‌یابد که در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
قبادی دانا گفت: این مبلغ برای معلولان مجهول الهویه تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
وی افزود: برای ۵۵ هزار معلول دارای ضایعه نخاعی شدید و وابسته به بستر هم که در منزل نگهداری می‌شوند مبلغ یک میلیون تومان به عنوان حق پرستاری پرداخت می‌شود و سرانه لوازم بهداشتی هم تا ۳۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

malol
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین به کودکان دارای سرپرست غیر مستقیم که ۱۷ هزار نفر دارای سرپرست جایگزین هستند، امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و ۱۰ هزار فرزند بی سرپرست که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند به ازای هر نفر یک تا یک و نیم میلیون تومان برحسب سن به این مراکز پرداخت می‌کنیم.
قبادی دانا در ادامه از راه اندازی ۲۵۲۷ مرکز برای خدمات رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این مراکز در محلات به منازل معلولان مراجعه و نیازمندیابی می‌کنند و همه خدماتی که ارائه می‌دهند رایگان است و در بستر فناوری اطلاعات به هم مرتبط هستند.
وی افزود: این مراکز حلقه اتصال سازمان بهزیستی با جامعه معلولان هستند که به تقویت خانواده محوری و توانمندسازی معلولان در محیط خانواده کمک می‌کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: رویکرد ما استفاده از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به جامعه معلولان و همچنین توانمندسازی آن هاست و همه باید بدانند که رسیدگی به امور معلولان فقط مختص سازمان بهزیستی نیست بلکه همه باید در این مسیر همکاری کنند.
وی درباره واکسیناسیون هم گفت: حدود ۹۵ هزار نفر واکسن دور اول را دریافت کرده اند و تزریق دوز دوم واکسن نیز ادامه دارد و خوشبختانه در چهار ماه امسال آمار فوتی‌های ما ۸۳ درصد و آمار ابتلا ۹۱ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group