سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی به افتتاح سد خاییز در شهرستان تنگستان در حالی که به گفته او کامل نیست، اعتراض کرد.

به گزارش دیارجنوب، غلامحسین کرمی نماینده مردم شهرستان‎های دشتی و تنگستان در صفحه خود در اینستاگرام این طور نوشته است:«جناب آقای وزیر!!! افتتاح سد نیمه تمام خاییز تنگستان استان بوشهر خیانت است به مردم منطقه. تاکنون افتتاح سد بدون آب بالابر دریچه خروجی و سرریز آب ندیده ایم . این یعنی فاجعه ...»
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان استان بوشهر و فرماندار شهرستان تنگستان در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند، سد خاییز که در شهرستان تنگستان قرار دارد این هفته به دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

eteraz namayande
البته هفته پیش این شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر اعلام کرده بود سد خاییز با پیشرفت ۹۰ درصد آماده آبگیری است
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و با ارتفاع ۳۶متر، طول تاج ۶۱۰ متر، عرض ۱۰ متر و حجم مخزن حدود ۱۶ میلیون متر مکعب برای آبیاری نخلستان‌های شبکه آبیاری اَهرَم در مدت ۳ سال بر روی رودخانه اَهرَم ساخته شده است.
تنگستان پس از دشتستان، دومین شهرستان تولیدکننده خرما در استان بوشهر به شمار می‌رود و ساخت سد خاییز برای آبیاری نخلستان‌ها از مطالبات دیرین مردم این دیار است./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group