جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا به سرعت در این شهر در حال چرخش است.

به گزارش دیارجنوب، دکتر محمدجعفر صادقی روز شنبه در این ارتباط افزود: مردم باید در این شرایط دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.
وی ادامه داد: به محض اینکه فردی دچار علایمی مانند تنگی نفس، تب، سرفه و علایم گوارشی مانند حالت تهوع، سردرد و اسهال شد باید به مراکز ۱۶ ساعته ویژه کرونا مراجعه کند تا از نظر ابتلا به کرونا بررسی شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند یا جواب آزمایش کرونای آنها مثبت شده است باید در قرنطینه به سر ببرند زیرا سرعت سرایت سویه هندی ویروس کرونا به مراتب بیشتر از سایر سویه های آن است.

corona delta
وی افزود: بیمار مبتلا به کرونا باید از اعضای خانواده و دوستان و همکاران خود فاصله بگیرد زیرا ویروس دلتا به راحتی قابل انتقال بین افراد است و بیمار حتی قبل از مراجعه به مراکز منتخب کرونا باید "خود قرنطینگی" را مورد توجه قرار دهد.
دکتر صادقی ادامه داد: علاوه بر آن مردم باید در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا از برگزاری مراسم، مهمانی، رفتن به رستوران و مراکز تجمع پرهیز کنند.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.
بر اساس آخرین آمار رسمی سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۲۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۵ هزار و ۵۴۳ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group