جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به افزایش 49 درصدی مجوزهای صنعتی گفت: در سالجاری بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده تعداد ۲۱ واحد غیرفعال به چرخه تولید باز خواهند گشت که از این تعداد ۱۷ واحد در شهرک‌های صنعتی و چهار واحد در خارج از شهرک‌ها هستند.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز یکشنبه 13 تیرماه در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال تعداد جواز‌های صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته و تاکنون ۸۸ فقره جواز صنعتی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال و اشتغال هزار و ۵۹۲ نفر صادر شده است.
وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته ۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۴۸۴ میلیارد ریال صادر شده که نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به بازگشت برخی واحدهای فعال به چرخه تولید گفت: در سال گذشته تعداد ۱۴ معدن غیر فعال و ۳۱ واحد تولید غیر فعال به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده تعداد ۲۱ واحد غیرفعال به چرخه تولید باز خواهند گشت که از این تعداد ۱۷ واحد در شهرک‌های صنعتی و چهار واحد در خارج از شهرک‌ها هستند.

nashast smt 1
سیدحسین حسینی با اشاره به روند بازرسی از بازار اظهار داشت: برای امسال سه هزار گشت مشترک پیش بینی شده است که از این میزان در سه ماه نخست سال ۷۴۵ گشت مشترک انجام شده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته که ۷۳۹ گشت بوده رشد کرده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه طی مدت سه ماه نخست سال سه هزار و ۹ پرونده تخلفات صنفی تشکیل شده است گفت: در مجموع ۲۲ هزار و ۵۰۲ بازرسی انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۱۱۵ پرونده مرتبط با قاچاق می‌باشد.
وی تعداد شکایات مردمی را هزار و ۶ فقره عنوان کرد و گفت: تعداد هزار و ۱۹۱ پرونده مختومه و منجر به صدور رأی شده و علاوه بر این ۸۰ مورد از شکایات منجر به مصالحه شده است.
حسینی محمدی با اشاره به نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از سال گذشته با همکاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان بازرسی‌هایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عمل آمد و دیگر خبری از مواجهه مردم با سه نرخ قیمت از یک محصول در این فروشگاه‌ها نیست.
وی در خصوص صادرات غیر نفتی گفت: برای امسال ۵.۹ میلیون دلار صادرات غیر نفتی پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته این رقم افزایش داشته است، همچنین برای امسال صدور ۱۴ مجوز معدنی و فعال‌سازی چهار معدن پیش بینی شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سه ماهه اول امسال صادرات غیرنفتی این استان بدون احتساب میعانات گازی از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب رشد ۷۵ درصدی و ۱۳ درصدی تجربه کردند. همچنین در مدت یاد شده صادرات غیرنفتی استان بدون احتساب میعانات گازی ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۷۸ میلیون دلار گزارش شده است.
وی بیان کرد: در این مدت صادرات غیرنفتی استان با احتساب میعانات گازی ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۹۲ میلیون دلار گزارش شده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۱۳ و از نظر ارزشی ۷۷ درصد رشد داشته است.

nashast smt 1
حسینی ادامه داد: مهم‎ترین صادرات استان بوشهر در سه ماهه نخست امسال به ترتیب محصولات پتروشیمی، معدنی، کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی بوده است.
وی با اشاره به شعار سال گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی سال جاری در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و به منظور بهبود وضعیت تولیدکنندگان استان از همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های لازم استفاده خواهد کرد تا تولید و اشتغال برای رونق بیشتر به اهداف مورد نظر دست یابد.
وی افزود: ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی مورد توجه و تاکید ما قرار خواهد داشت و امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی و همکاری بین‌بخشی از طریق بانکهای عامل و دستگاههای اجرایی مرتبط بتوانیم به نتیجه لازم برای حمایت واقعی از واحدها تولیدی برسیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال ۹۹ در راستای پرداخت تسهیلات سرمایه گردش و ثابت به واحدها و طرحهای صنعتی گام‌های مهمی برداشته شد که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی و متخصص استان اقدامات موثری صورت گرفت.
حسینی یادآورشد: مجموعاً ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش صنعتی استان بوشهر تخصیص یافته است که در قالب تسهیلات طرح تام به واحدهای صنعتی در سال ۱۴۰۰ با امضاء تفاهم نامه سه جانبه همکاری فی مابین معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع، بانک صنعت و معدن، بانک تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) می‌باشد که شامل مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت برای حمایت از بخش صنعت استان تعیین شده است.

خبر مرتبط:

تصاویر دیارجنوب از نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group