جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری متهمی که اقدام به اخاذی از هم‌باشگاهی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از دستگیری متهمی که اقدام به اخاذی از هم‌باشگاهی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد و اظهار داشت: خانم جوانی در حالیکه مضطرب و نگران بود به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت از سوی ادمین یک صفحه اینستاگرامی، تهدید به انتشار تصاویر حریم خصوصی و حتی یک تصویر شخصی شاکیه را نیز برای صحت ادعای خود برای وی ارسال نموده و درخواست مبالغی وجه نقد جهت عدم انتشار تصاویر کرده است.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ قاسمی بیان داشت: علی‌رغم استفاده متهم از عوامل پنهان‌ساز هویتی، خوشبختانه در کمتر از ۴۸ ساعت، هویت واقعی ادمین صفحه اینستاگرامی تهدیدکننده، شناسایی و استخراج که با هماهنگی مرجع قضایی، نامبرده که خانمی تقریباً هم سن و سال شاکیه بوده، احضار شد.

inesta entegham
این مقام سایبری اظهار کرد: متهمه پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه بزه و جرمی شد ولی وقتی با ادله دیجیتال گردآوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا مواجه شد، به ناچار لب به اعتراف گشود.
رئیس پلیس بوشهر تصریح کرد: متهمه پس از تشریح چگونگی ارتکاب جرم، اعلام داشت که من هم در همان سالن ورزشی که شاکیه برای دو روز در هفته به آن محل جهت ورزش مراجعه می‌کند جهت تمرینات ورزشی حضور می‌یابم و یک روز به طور اتفاقی به گوشی تلفن همراه وی برای دقایقی دسترسی پیدا کردم، متوجه شدم که فاقد رمز و پسورد بوده و با مشاهده تصاویر موجود در گالری گوشی وسوسه شده و تعدادی از آنها را به گوشی خودم منتقل کردم و به جهت دریافت پول، از طریق اینستاگرام وی را تهدید به انتشار تصاویر حریم خصوصی نموده و فکر نمی‌کردم که شناسایی و دستگیر شوم.
این مقام مسؤول در ادامه گفت: در نهایت با توجه به اعتراف صریح متهمه پرونده تکمیل و به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.
وی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: تجهیزات هوشمند همراه به هیچ عنوان محل مناسبی جهت ذخیره تصاویر شخصی نبوده و در صورت تصویربرداری احتمالی از حریم خصوصی خود یا خانواده، در اولین فرصت و قبل از اتصال به اینترنت، می‌بایست آنها را به یک حافظه ذخیره‌ساز جانبی منتقل و از رمز و پسورد ترکیبی شخصی جهت تجهیزات خود استفاده نمایند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group