سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از خیزش موج جدید بیماری کرونا در استان بر اساس روند ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سعید کشمیری در این ارتباط اظهار داشت: در زمان حاضر هزار و ۷۰۰ مورد آزمایش کرونایی روزانه در استان بوشهر انجام می‌شود.
وی بیان کرد: از آزمایش‌های کرونایی انجام‌شده ۴۲۰ آزمایش مثبت است این در حالی است که تا سه هفته قبل میزان ابتلای روزانه در این استان به ۲۰۰ نفر کاهش‌یافته بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس آمارها در هفته‌های اخیر روند ابتلاء به ویروس کرونا در این استان نسبت به گذشته افزایشی و نگران‌کننده است و نشان می‌دهد موج جدیدی خیزش کرده است.

viroos jadid
وی بیان کرد: همچنین بستری روزانه در بیمارستان‌های استان بوشهر نیز از ۲۵۰ به ۳۵۰ نفر افزایش‌یافته و به دنبال آن شمار مرگ ناشی از کرونا نیز در روزهای اخیر به‌شدت بالا رفته است.
کشمیری گفت: آمار بالای جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر در روزهای اخیر زنگ خطری به شمار می‌رود که ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دوچندان می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: وضعیت کنونی استان بوشهر در زمینه ابتلاء و شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و مردم باید بیش از این با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تلاش کنند.
وی تأکید کرد: همسایگی استان بوشهر با هرمزگان، گرم شدن هوا، تهویه نامناسب و بسته شدن درب‌ها از جمله دیگر عوامل شیوع و شعله‌ور شدن دوباره ویروس کرونا در این استان است.
کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر وضعیت استان‌های نوار جنوبی شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و رعایت بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی برای گذر از این بحران ضروری است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group