پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

استاندار تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت مکلف شدند نسبت به پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام کنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "انوشیروان محسنی‌بندپی" در این ارتباط گفت: در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: این جلسه به صورت وبینار و با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد که در آن بحث واکسیناسیون مطرح شد.
استاندار تهران با اشاره به وقفه ایجاد شده در واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال افزود: ۷۶ مرکز در استان تهران برای انجام واکسیناسیون مجهز شدند و منتظریم واکسن‌ها به دست ما برسد تا برای گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال اقدام کنیم.

pezeshkiوی بیان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر شامل بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بود. بیمارستان‌ها در هنگام پیک اکثر تخت‌های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دادند، بنابراین درآمدشان در این ایام معطوف به همین بیماران شده و به شدت کاهش پیدا کرده و سازمان‌های بیمه‌گر مکلف شدند در نخستین فرصت مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت کنند تا بیمارستان‌ها با شرایط سخت مالی مواجه نشوند.
استاندار تهران در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: دو پیشنهاد به لحاظ علمی مطرح است. نخست اینکه افراد ۵۰ سال به بالا و افراد زیر ۱۷ سال واکسیناسیون شوند. در افراد بالای ۵۰ سال بیماری‌های زمینه‌ای وجود دارد و احتمال بروز بیماری و تشدید آن بیشتر است.
محسنی‌بندپی ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی را با نشاط و دایر شدن مدارس آغاز کنیم. چرا که دانش آموزان در سنینی هستند که نیازمند حضور در مدارس و فعالیت هستند و قرار شد تا تیمی کارشناسی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group