پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

خواستگار قلابی 100میلیون تومان گرفت تا عکسهای دخترجوان را منتشر نکند.

به گزارش دیارجنوب، درپی شکایت دختری جوان مبنی‌ بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی او در فضای مجازی توسط فردی که با وعده ازدواج با او دوست شده بود، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان یزد قرار گرفت.
شاکی در اظهارات اولیه خود گفت: چندی پیش از طریق کانال تلگرامی با فردی در فضای مجازی آشنا شدم و پس از مدت زمانی که از رابطه‌مان در فضای مجازی گذشت، آن فرد که اطلاعات کاملی از او نداشتم و خودش را به چند نام و مشخصات متفاوت معرفی کرده بود، با سوءاستفاده از اعتمادم و به بهانه نشان‌دادن عکس‌های من به خواهر و مادرش و راضی‌کردن آنها برای خواستگاری و ازدواج، عکس و تصاویر خصوصی‌ام را درخواست کرد و من هم برایش ارسال کردم.

havades
در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم پس از دریافت تصاویر خصوصی شاکی، وی را تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی کرده و در چند مرحله مبلغ یک میلیارد ریال از او اخاذی کرده و با توجه به اطلاعاتی که از تمکن مالی خانواده دختر جوان به دست آورده بود، بازهم طلب مبالغ بیشتری می‌کرد. سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، با اشاره به دستگیری متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس اظهار کرد: متهم در بازجویی اولیه ابتدا منکر جرم صورت‌گرفته شد، اما در ادامه بازجویی‌های پلیس و با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده راهی جز اعتراف نداشت.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشند که ایجاد ارتباط و دوستی قبل از ازدواج و اعتمادهایی که به واسطه این نوع ارتباط‌ها بین افراد صورت می‌پذیرد، این امکان را به وجود می‌آورد که فرد در آینده درگیر مسائلی همچون مزاحمت، اخاذی و... قرار گیرد؛ بنابراین توصیه می‌شود عکس‌ها و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید./ سلام نو

استان بوشهر

Template Design:Dima Group