جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان در صورت تصویب قانون از سال جاری اجرا می‌شود، گفت: توصیه جهانی بر این است که مدارس تحت هر شرایطی باز شود.

به گزارش دیارجنوب، محسن حاجی‌میرزایی پیش از ظهر امروز در جریان سفر به سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ساز و کارهای طرح رتبه‌بندی معلمان که اخیراً به تصویب رسیده است، اظهار کرد: اجرای این طرح از ابتدای سال جاری پیش‌بینی شده است و منتظر تصویب قانون آن هستیم.
وی بیان کرد: به محض اینکه مراحل قانونی تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان طی شود، با توجه به اینکه بودجه آن پیش‌بینی شده است، این انتظار وجود دارد که در سال جاری به مرحله اجرا برسد.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: بنا داریم که با اجرای سریع طرح رتبه‌بندی معلمان، گامی بلند در زمینه تحول نظام آموزشی و ارتقای منزلت معلمان برداریم.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ارتقای صلاحیت‌ها، مهارت و کیفیت آموزش‌ها و طبقه‌بندی معلمان طبق صلاحیت‌های آن‌ها است.

rotbebandi moaleman
وی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در هیأت دولت مطرح شد و به تصویب رسید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز کلیات آن را تصویب کردند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر در انتظار بررسی جزئیات این طرح در کمیسیون‌های مربوطه هستیم و همزمان آیین‌نامه آن در هیأت دولت در حال تدوین است.
حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی صرفاً ویژه معلمان است و نه کادر اجرایی مدارس و افرادی که معلم نیستند، مشمول این طرح نمی‌شوند و باید فاصله‌ای که بین حقوق آن‌ها و معلمان ایجاد خواهد شد، از راه‌های دیگری جبران شود؛ البته باید دید که این لایحه در مجلس چگونه به تصویب می‌رسد.
پرداخت یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان
وی همچنین با اشاره به شرایط بازگشایی مدارس گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، به دلیل ناشناخته بودن بیماری، مجامع بین‌المللی بر تعطیلی مدارس تأکید می‌کردند؛ اما با توجه به آسیب تعطیلی مدارس به بخش‌های مختلف ازجمله بلوغ اجتماعی، انضباط، همراهی دانش‌آموزان با همسالان خود، انجام کار گروهی و ...، توصیه جهانی بر این است که مدارس تحت هر شرایطی باز شود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به همین دلیل، واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گرفته است و با انجام آن در مردادماه، امیدواریم شرایط مطلوب برای بازگشایی مدارس در مهرماه فراهم شود.
حاجی‌میرزایی اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان پرداخت شده است و امیدواریم باقیمانده آن‌ تا پیش از پایان دولت پرداخت شود./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group