جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در آبپخش و برازجان شهرستان دشتستان این استان به ترتیب به ۵۳ و ۵۱.۶ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب، محمد رضا انصاری روز شنبه در این ارتباط افزود: در این مدت دیلم، بند امام حسن، جم و بوشهر نیز به ترتیب دمای ۴۹، ۴۷.۴، ۴۴.۵ و ۴۱ درجه تجربه کردند.
وی بیان کرد: همچنین انتظار می‌رود روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.
انصاری ادامه داد: همچنین نسبت به مواجی دریا هشدار نارنجی داده می‌شود چرا که در روز یکشنبه با وزش باد شدید (گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر و گاهی بیش از سه متر خواهد رسید.
وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

damayehava 50
انصاری گفت: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت های شمالی و مرکزی طی ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب گاهی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌ بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی و طی ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.
انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۱ دقیقه، جزر اول ساعت ۱۳:۰۹، مد دوم ساعت ۱۷:۵۲ و جزر دوم ساعت ۲۳:۵۰ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group