چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار دشتستان به برخی ادارات شهرستان بدلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر شدید داد و گفت: میزان استفاده مردم از ماسک نیز کاهش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، فتح الله نوروزی روز چهارشنبه 12 خرداد ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان اظهار داشت: وضعیت کرونایی دشتستان در پیک چهارم نسبت به اوایل بهتر شده ولی مردم باید همچنان پروتکل ها را جدی گرفته و نگاه عمیق و دقیق تری به موارد پیشگیری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 28 مورد مثبت کرونایی در دشتستان وجود دارد، افزود: تا کنون در شهرستان 361 فوتی و 9992 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در خصوص واکسیناسیون در حوزه شهرستان رقم خورده، گفت: مسائل و موارد مربوط به کرونا باید جدی گرفته شود و ادارات نیز طرح تشویق افراد برای استفاده از واکسن را در برنامه خود داشته و همکاری های لازم را انجام دهند.
وی به کاهش یافتن استفاده از ماسک توسط مردم در شهرستان کرد و افزود: هلال احمر، نیروهای بسیج و بسیج اصناف باید بطور جدی در این زمینه کوشا باشند و بخشداران نیز برای استفاده مردم از ماسک در بخش ها تلاش نمایند.

corona setad dashtestan 1
نوروزی ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، یاد و خاطره شهدای 15 خرداد و شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت بیان داشت: گرامیداشت نام، یاد و راه امام راحل و معرفی بیشتر به جوانان و نوجوانان از وظیفه همگانی ما است.
فرماندار دشتستان، برگزاری برنامه های ویژه گرامیداشت امام راحل را از افتخارات شهرستان دانست و افزود: مراسم ارتحال امام، شهدای 15 خرداد و شهادت امام جعفر صادق در فضای باز و بسته با رعایت فاصله اجتماعی و با مدت زمان محدود در حوزه شهرستان برگزار خواهد شد و در بخش ها نیز بخشداران با همین شرایط برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
وی به نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان در برگزاری مراسمات اشاره کرد و گفت: وضعیت کرونایی در شهرستان روند کاهشی دارد ولی فوق العاده شکننده است و باید این موضوع با جدیت بیشتر کنترل شود.
نوروزی خاطر نشان کرد: استان های سیستان بلوچستان، کرمان و هرمزگان میتواند آسیب های بیشتری به ماوارد کند که باید دقت نظر لازم را داشته باشیم.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: از امروز ساعت 12 ظهر تا روز 17 خرداد ماه در همین ساعت، ورودی شهرستان تا شهید صلاحی و شهر برازجان را نیروی انتظامی با برنامه ریزی و دقت نظر کافی تحت کنترل قرار دهد.
وی یادآور شد: ماشین های با پلاک غیر بومی اجازه ورود به شهرستان و شهر برازجان را نداشته و محدودیت های شبانه از ساعت 10 شب تا 3 صبح نیز بطور مجدد تمدید می شود.
نوروزی ادامه داد: شهرداری برازجان نیز مکلف است که دوربین در اختیار نیروی انتظامی قرار داده تا در بحث کنترل ورودی ها و جریمه نظارت کافی صورت گیرد.
وی ضمن قدردانی از زحمات شبکه بهداشت در بحث واکسینایون، گفت: اداره آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان شهرستان و تمامی ادارات همکاری لازم را با شبکه بهداشت داشته باشند تا بتوانیم ادامه مسیر را با شرایط بهتری پیش ببریم.
فرماندار دشتستان درخصوص شعب انتخابات در شهرستان گفت: شعب های انتخابات در حوزه مرکزی شهرستان و در بخش ها به گونه ای اتخاب شده که در بحث فاصله گذاری اجتماعی، تهویه و سیستم های سرمایشی رعایت کامل انجام شود.
وی اضافه کرد: بیشتر از مکان های حسینه ها، مساجد و در مدارس نیز از مدرسه هایی با ظرفیت بیشتر استفاده خواهد شد.

corona setad dashtestan 1
نوروزی رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای رای دهندگان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در بخش ها نیز بهداشتیارها با نماینده بخشداران از مکان ها بازدید و بایستی تمامی نکات بهداشتی رعایت شود.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: تمامی گیم نت ها و شهربازی ها ی سربسته از امروز در شهرستان دشتستان پلمپ می شوند و هیچگونه توجیهی قابل قبول نخواهد بود.
وی اضافه کرد: سهل انگاری اتاق اصناف درخصوص گیم نت ها و شهربازی ها بخشودنی نیست و اینگونه رفتارها قابل قبول نخواهد بود و بعنوان تمرد در ستاد کرونا مطرح خواهد شد.
نوروزی با بیان اینکه مدیریت ادارات باید نظم را در اولویت اول کاری خود قرار داده و رعایت کنند، افزود: اداره صمت، اصناف، بسیج اصناف، اماکن و نیروی انتظامی باید در پلمپ کردن این دو مکان هماهنگی لازم را داشته و در صورت نیاز به تعزیرات فرستاده شود.
فرماندار دشتستان درخصوص فعالیت مکان های ورزشی گفت: باشگاه ها و سالن های ورزشی با رعایت پروتکها به فعالیت می پردازند که اداره ورزش و جوانان شهرستان باید در مورد چگونگی رفتار و انجام کار این مکانها نظارات جدی و کامل تری داشته باشد.
وی طرح رعایت پروتکل های بهداشتی در ستاد انتخابات را امری مهم و برجسته عنوان کرد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ستاد انتخابات باید بنحو مطلوب و موثر اجرایی شود.
نوروزی به برخی ادارات دشتستان بدلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر شدید داد و گفت: استفاده کارکنان از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در اداره مخابرات، ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان و ابفا و برق وحدتیه کاهش یافته و باید هرچه سریعتر این مشکلات رسیدگی و برطرف شود.
وی یاد آور شد: گشت مشترک ها در دشتستان رقم خوبی داشته و بایستی در پیشگیری از این ویروس تقویت شود و هدفمندتر عمل کند.

corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1corona setad dashtestan 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group