چهارشنبه 29 فروردين 1403 | Wednesday 17 April 2024

مراسم گرامیداشت روز بسیج عشایر به همت سازمان بسیج عشایری استان بوشهر در سپاه امام صادق علیه السلام این استان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم گفت: امروز ما به خود می‌بالیم که مردان غیوری مانند عشایر در کشور وجود دارند که برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی در خط مقدم قرار دارند.
مقاومت عشایر در دفاع مقدس نگین مقاومت عشایر ایران است
سرهنگ علی غضنفری اظهار کرد: سابقه ایستادگی و مقاومت عشایر در دوران رژیم پهلوی و سابقه ایستادگی و مقاومت این عزیران در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نگین مقاومت عشایر کشور ما محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: عشایر در ابتدای دوران دفاع مقدس که ارتش و سپاه هنوز آمادگی کامل برای دفاع از کشور نداشتند به عنوان مرزداران ما با سلاح‌های دست‌ساز خود از جاده‌های مواصلاتی دفاع کردند و حماسه آفریدند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عشایر در عرصه‌های مختلف حمایت از انقلاب اسلامی مانند کشاورزی و اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان بازوی توانمند در کشور حضور داشته و مشغول ارائه خدمات در این زمینه هستند.

basij ashayer b 1
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام یادآور شد: برای این که بتوانیم نقش و حماسه‌آفرینی‌های عشایر را به جوانان منتقل کنیم لازم است در این عرصه اقداماتی نظیر تولید مستند و یا تألیف کتاب‌هایی در این زمینه انجام دهیم.
غضنفری در ادامه به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملی یک کشور است به همین خاطر لازم است همه اقشار جامعه در این صحنه حاضر شده و با حضور پرشور و حداکثری خود در انتخابات توطئه دشمنان برای حضور کم رنگ مردم در این عرصه را خنثی کنند.
وی افزود: حضور حداکثری در انتخابات اقتدار نظام و انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد و کشور ما را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون نگه می‌دارد.
معاون سپاه استان بوشهر اذعان کرد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که غرب به دنبال سوء استفاده و ایجاد دوگانگی در انتخابات و به چالش کشیدن این فضا است که بر همین اساس اگر ما این برهه حساس را به خوبی درک نکنیم دشمنان انقلاب اسلامی می‌توانند اتفاقات ناگواری را برای ما رقم بزنند.
مدیر کل امور عشایری استان بوشهر در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات رضا حیدری راد مسئول سازمان بسیج عشایری استان بوشهر تقدیر کرد.
29 اردیبهشت یادآور دیدار تاریخی عشایر با امام خمینی (ره) در سال 1358 و تجدید عهد و پیمان با ایشان است که به عنوان روز بسیج عشایر نام‌گذاری شده است.

basij ashayer b 1basij ashayer b 1basij ashayer b 1basij ashayer b 1basij ashayer b 1basij ashayer b 1basij ashayer b 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group