جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فاز اول طرح تولید فروسیلیسیم شرکت تجارت و توسعه مواد معدنی امید لیان در شهرک صنعتی خورموج آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، این آئین صبح روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهدی صفوی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی بوشهر، علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، عبدالله نادری فرماندار دشتی و دیگر مسئولین برگزار شد.
ظرفیت این طرح در فاز اول 12.500 تن فروسیلیسم و 4.000 تن میکروسیلیکا است.
با اجرای فاز اول این طرح برای 120 نفر به طور مستقیم و 70 نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
هزینه های سرمایه گذاری ثابت این طرح در فاز اول به طور کل 30.470 میلیارد ریال است که مواد اولیه و تامین خارجی آن خمیر الکترود و داخلی شامل سنگ کوارتز، کک، زغل سنگ و پوسته اکسیدی می باشد.

bahrebardari khormooj 1

استاندار بوشهر در این آیین بر توجه به توسعه طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی تأکید کرد و اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام سرمایه‌گذاری و تولیدی در راستای تحقق شعار در اولویت قرار دارد.
عبدالکریم گراوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌ها بر حوزه اقتصاد و تولید تأکید می‌کنند افزود: تقویت بنیان‌های اقتصادی یک ضرورت است که باید موانع در عرصه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال برطرف شود.
وی گره‌گشایی از مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید را یک ضرورت دانست و بیان کرد: هر دستگاه اجرایی باید در این حوزه از هیچ کوششی فروگذاری نکند و در این عرصه کارشناسان باید تلاش مضاعف و رفع موانع کنند چراکه کارشناس سالم مشکلات ایجاد نمی‌کند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه کارشناس سالم در ادارات مانع ایجاد نمی‌کند خاطر نشان کرد: کارشناس و کارمند سالم برای تسریع در امر فعالیت تولیدی و سرمایه‌گذاری و رفع موانع، راهکار ایجاد می‌کند و حتی اگر راهکار نباشد در پی ایجاد رفع موانع در حوزه اقتصادی و تولیدی است.

bahrebardari khormooj 1
گراوند با اشاره به اینکه حتما راهکار در گره‌گشایی و حل مشکلات وجود دارد تأکید کرد: مدیران ادارات و دستگاه‌هایی اجرایی استان بوشهر هر جا احساس می‌کنند کارشناسان موانع ایجاد می‌کنند اقدام فوری و عملی ارائه کنند.
وی ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه سرمایه‌گذاری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی در استان فراهم کرده که باید از این قابلیت‌های استفاده و حمایت از تولید کنندگان در دستور کار قرار گیرد.
سرمایه‌گذاری 530 میلیارد تومان در اجرا طرح تولید فروسیلیسیم در شهرک صنعتی دشتی
رئیس سازمان صمت استان بوشهر نیز با بیان اینکه طرح تولید فروسیلیسیم در زمینی بیش از 90 هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود گفت: فروسیلیسیم از ترکیبات مورد نیاز کارخانه‌های فولاد و جز محصولات استراتژیک کشور برای تولید فولاد است.
سید حسین حسینی افزود: با توجه به برنامه کشور برای تولید 54 تن فولاد، نیاز به 280 هزار فروسیلیسیم است.
وی، حجم سرمایه گذاری این پروژه را 350 میلیارد تومان و سرمایه در گردش آن 15 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: کارخانه در فاز نخست ظرفیت 12 هزار و 500 تن فروسیلیسیم در سال با اشتغالزایی 120 نفر مستقیم و 70 نفر غیرمستقیم را دارد.

 

bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1bahrebardari khormooj 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group