جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در اجرای موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی ۲ اصله درخت کهنسال "لیل نای‌بند" در شهرستان عسلویه این استان به ثبت ملی رسید.

به گزارش دیارجنوب، محمد حسین ارسطو زاده روز یکشنبه در این ارتباط افزود: براین اساس درختان کهنسال لیل نای‌بند ۳ و ۴ واقع در روستای هاله بخش چاه مبارک عسلویه پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۸۲۱ و ۸۲۲ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.
وی بیان کرد: درخت لیل نای‌بند ۳ به طول ۱۲متر و درخت لیل نای‌بند ۴ به طول ۱۱.۳ متر از گونه درختان جنگل‌های حرا است و مقاوم در برابر رطوبت هستند که دارای قدمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال است.

photo derakht
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: براین اساس مراتب ثبت ملی درخت کهنسال لیل نای‌بند از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به استاندار بوشهر ابلاغ شد.
ارسطو زاده گفت: در این ارتباط ضمن رعایت حقوق مالکانه، این اثر تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم آن برعهده وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و هرگونه دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.
تاکنون ۴۰۸ اثر فرهنگی و طبیعی استان بوشهر ثبت ملی شده‌است که از این شمار ۷۱ اثر ناملموس، ۱۵ شی منقول، ۹ اثر طبیعی و ۳۱۳ اثر نامنقول است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group