جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر گفت: امسال طرح‌های پرورش ماهی در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر اجرا و ۲ هزار تن محصول آن وارد بازار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پرورش آبزیان یکی از پروژه‌های مهم شیلات محسوب می‌شود که با تدوین برنامه‌ها در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس ظرفیت استان‌های ساحلی طرح‌های پرورشی آبزیان اجرا می‌شود.
استان بوشهر در کنار آب‌های خلیج‌فارس دارای ظرفیت مهم و قابل توجهی در پرورش آبزیان است به گونه‌ای که اکنون استان بوشهر قطب تولید میگو پرورشی کشور محسوب می‌شود.
ساحل بکر و طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس از توانمندی و قابلیت استان بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهم اقتصادی، گردشگری دریایی و پرورش آبزیان در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر به پرورش ماهی در خلیج‌فارس اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای این طرح پروژه پرورش ماهی در قفس مورد توجه قرار گرفته است که با مشارکت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.
طرح‌های پرورش ماهی در قفس به تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود
علی بازدار با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی با خلیج‌فارس است تصریح کرد: مکان‌های مختلف در خلیج‌فارس برای پرورش ماهی در قفس شناسایی و تعیین شده که به تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

mahi ghafas
وی، با اشاره به صدور مجوزهای پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تاکنون مجوزهای متعددی برای مشارکت بخش خصوصی در پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس صادر شده که امسال به ظرفیت 3 هزار تن آن وارد چرخه تولید و فعالیت می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از آماده افتتاح 4 طرح پرورش ماهی در قفس در استان خبر داد و بیان کرد: این 4 طرح تا سه ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
بازدار با بیان اینکه بچه ماهی در 16 قفس در خلیج‌فارس برای پرورش، ذخیره‌سازی شده است تصریح کرد: در این قفس‌های پرورشی یک میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی ذخیره سازی شده که پس از پرورش و رسیدن ماهیان به وزن مورد نظر برداشت می‌شود.
امسال 2 هزار تن ماهی پرورشی برداشت و وارد بازار می‌شود
وی، کل ظرفیت اسمی قفس‌های پرورش ماهی در استان بوشهر را 4 هزار تن دانست و گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی 2 هزار تن ماهی پرورشی برداشت و وارد بازار می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر، گونه ماهی پرورشی را «سی‌باس» دانست و بیان کرد: ماهیان پرورشی پس از فرآوری زمینه صادرات آنها به کشورهای مختلف فراهم می‌شود.
بازدار با اشاره به اینکه تاکنون 28 قفس برای پرورش ماهی در دریا مستقر شده است افزود: طرح‌های پرورش ماهی در قفس ضمن اینکه در رونق اقتصادی استان نقش مهم دارد، اشتغال‌زایی لازم در نوار ساحلی و توسعه صنایع فرآوری را فراهم کرده است.
طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در این استان است که با همکاری بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال انجام می‌شود.
ظرفیت هر قفس مستقر شده در خلیج‌فارس تولید 125 تن ماهی پرورشی است
بر اساس آمار مسئولان شیلات ، ظرفیت هر قفس مستقر شده در خلیج‌فارس تولید 125 تن ماهی است که در این راستا رعایت مسائل زیست محیطی در دریا و خشکی شده است.
طرح پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس نقش مهمی در حفظ ذخایر آبزیان در حال انقراض دارد چراکه اکنون منابع و ذخایر آبزیان دریایی در خلیج فارس کاهش چشمگیری یافته است.
طرح پرورش ماهی در قفس با پرداخت تسهیلات بانکی راه‌اندازی شده است که در این بخش از سرمایه‌گذاران حمایت‌های ویژه می‌شود.
جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها و ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس، اشتغال‌زایی، صادرات و افزایش درآمد ساحل‌نشینان از ویژگی‌های پرورش ماهی در قفس در این سواحل است که مصداق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش تولید، صادرات و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group