شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به زودی طرح واکسیناسیون خودرویی در یک تا دو شهرستان استان انجام می‌گیرد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری در این ارتباط اظهار داشت: رنگبندی‌ شهرها بر اساس تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و هر چه تعداد کمتری بیمار کرونایی کمتر باشد رنگبندی‌ هم بهتر می‌شود.
وی ادامه داد: استراتژ‌زی ما باید به این شکل باشد که با کانی که دستورالعمل‌های کرونا را رعایت نمی‌کنند برخورد شود یعنی مغازه‌ها و فروشگاه‌های متخلف ۳ تا ۴ هفته بسته شوند به جای آن که تمام مغازه‌ها بسته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: میلیون‌ها تومان ضرر به مردم وارد شد تا وضعیت رنگبندی کرونا در استان از قرمز به نارنجی تبدیل شود.
دکتر کشمیری عنوان کرد: ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا دستور بسته شدن مغازه‌ها، ادرات و هرجایی که که شیوه نامه بهداشتی را رعایت نمی‌کند صادر کرده است.
وی ادامه داد: افرادی که در گروه فاز اول واکسیانسیون کرونا قرار داشتند، واکسن را دریافت کرده‌اند و برخی در حال دریافت نوبت دوم واکسن خود هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۱۲ هزار نیرو کادر پرستاری، بهداشت، مطب‌های عمومی و تخصص، کادر درمانی که در درمانگاه‌ها و مطب‌ها تحت عنوان منشی مشغول فعالیت هستند به علت تماس با بیماران علیه کرونا واکسینه شدند.

saeed keshmiri
کشمیری عنوان کرد: اکنون در فاز دوم طرح واکسیناسیون عمومی قرار داریم، فازی که گروه هدف آن سالمندان و بیماران خاص است و اکنون در حال تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۵ سال هستیم.
وی تاکید کرد: تا کنون حدود ۶ هزار سالمند و بیماران تالاسمی، دیالیزی و برخی بیماران سرطانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سامانه‌ای به نام salamat.gov.ir راه‌اندازی شده است تا افراد در موعد مقرر خود برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند. از هفته آینده برای تزریق واکسن کرونا به سراغ سالمندان بالای ۷۵ سال خواهیم رفت و نیاز است این افراد ثبت‌نام را انجام دهند.
کشمیری بیان کرد: پس از ثبت‌نام، با افراد برای دریافت واکسن کرونا تماس گرفته می‌شود لذا افراد از مراجعه حضوری خوداری کنند.
وی افزود: واکسیناسیون در استان سرعت خوبی پیدا کرده است، برای تامین واکسن مشکلی نداریم و به محض پایان یافتن موجودی واکسن شارژ می‌شود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود فاز دوم واکسیناسیون کرونا تا اواخر خرداد یا اوایل تیر به پایان برسد.
کشمیری با اشاره به اینکه منتظر ورود محموله‌های بزرگتری از واکسن کرونا به کشور هستیم، ادامه داد: وقتی تعداد واکسن به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار بگیرد سرعت واکسیناسیون افزایش می‌یابد.
وی عنوان کرد: در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر سعی شده است سالن‌های بزرگ به عنوان مرکز واکسیناسیون تعیین شود تا گردش هوا و تهویه مناسب باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: یکی از راه‌های ایمن برای انجام واکسیناسیون خودرویی است که برنامه ریزی‌های لازم برای انجام این شیوه واکسیناسیون برای یک تا دو شهرستان استان انجام گرفته است تا به زودی اجرایی شود./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group