پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در خیز چهارم بیماری کرونا تعداد مبتلایان این شهرستان افزایش‌یافته به‌طوری‌که حدود ۵۰ درصد بیماران مربوط به دو ماه اول امسال است.

به گزارش دیارجنوب، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: از زمان شیوع کرونا در شهرستان در حدود ۲۶ هزار تست (پی سی آر و تست سریع) انجام‌گرفته است و هشت هزار و ۸۹۱ مبتلا شناسایی شده‌اند.

او ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۲ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دشتستان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در خیز چهارم بیماری کرونا تعداد موارد مثبت شهرستان افزایش‌یافته به‌طوری‌که حدود ۵۰ درصد موارد مثبت شهرستان مربوط به دو ماه اول امسال بوده است.

corona new viros

خویش‌دوست گفت: با توجه به اجرای محدودیت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، شاهد کند شدن روند بستری‌ها و مبتلایان کرونا هستیم و امیدواریم این روند کاهشی با رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی تسریع پیدا کند.

او افزود: وقتی تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد به دنبال آن تعداد بستری‌ها به ویژه افراد سالمند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز بیشتر می‌شود که در دو ماه اول سال شاهد افزایش فوتی در شهرستان بودیم و درصد بالایی از فوتی‌های شهرستان بیماری دیابت، فشارخون و کلیوی داشته‌اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group