جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در سه شهر غیرساحلی این استان از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رفت.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: در مدت یاد شده شهرهای برازجان، خورموج و اهرم به ترتیب دمای ۴۲، ۴۱ و ۴۰ درجه را تجربه کردند که این افزایش دما در این استان برای روزهای آینده با تمرکز بیشتر به مناطق غیرساحلی ادامه دارد.
وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در ساعت‌هایی از بعدازظهر تا حدودی بر سرعت وزش باد در سطح استان بوشهر روی دریا افزوده خواهد شد اما در سایر اوقات وضعیت جوی و دریایی این استان به نسبت آرام پیش بینی می‌شود.
انصاری ادامه داد: در این مدت، غبار محلی در ساعت‌هایی از بعد از ظهر وزش باد و طی صبحگاه نیز در برخی نقاط مه رقیق، از پدیده های غالب در استان بوشهر خواهد بود.

afzayesh dama
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان در استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد و صبحگاه در برخی نقاط با مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.
انصاری اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد در استان متغیر به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده‌است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۱ دقیقه بامداد، مد اول ۰۹:۳۱، جزر دوم ۱۷:۰۷ و مد دوم ۲۲:۵۲ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group