سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: به منظور تامین برق پایدار مشترکان در تابستان، طرح شناسایی ماینر و انشعاب‌های برق غیرمجاز در این استان آغاز شده و در صورت مشاهده با عاملان آن برخورد قانونی صورت می‏‌گیرد.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا حشمتی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر افزود: طرح شناسایی ماینرهای غیرمجاز در استان بوشهر سال گذشته هم اجرا شد و به فراخور اهمیت طرح همچنان با جدیت در این استان ادامه می‎یابد.
وی بیان کرد: برای ساماندهی انشعاب‎های غیرمجاز برق در استان بوشهر طرح شناسایی انشعاب‌‏های غیرمجاز نیز شناسایی شده‌است زیرا این انشعاب‏‌ها به دلیل خارج بودن از شبکه رسمی توزیع تامین برق پایدار را با اختلال مواجه می‌‏کند.
حشمتی ادامه داد: در کنار این طرح‌ها و تقویت صورت گرفته در صنعت برق استان بوشهر مدیریت مصرف نیز همواره باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار هم استانی‌ها قرار گیرد زیرا عبور موفق از پیک بار بویژه در فصل تابستان تنها با مصرف بهینه محقق می‏‌شود.

mainer arz dijital
وی گفت: مدیریت مصرف به معنی محرومیت از دستگاه‌‏های برقی موردنیاز نیست بلکه به معنی استفاده همراه با مدیریت این دستگاه‌ها است.
حشمتی اظهار داشت: برای نمونه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ که به عنوان پیک بار مصرف اعلام شده می‌طلبد استفاده از لوازم با مصرف بالا مانند اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و جاروبرقی در ساعت‏‌های دیگری انجام شود.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نور طبیعی برای روشنایی خانه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق است که با مدیریت مناسب می‏‌توان از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.
حشمتی اظهار داشت: در این زمینه انتظار است رسانه‏‌های دیداری و شنیداری نیز برای تحقق مصرف بهینه برق فرهنگ سازی لازم را داشته باشند زیرا با کاهش تولید برق بدلیل کاهش میزان بارش‏‌ها مدیریت مصرف از راهکارهای اجتناب ناپذیر برای عبور موفق از پیک بار تابستان است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group