شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: ۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی استان‌ که مستعد گردشگری است، در قالب مناطق نمونه گردشگری واگذار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ بوشهر بیان کرد: سواحل خلیج‌فارس از جاذبه‌های مهم و ممتاز گردشگری جنوب کشور شناخته می‌شود که بخش عمده این سواحل در استان‌بوشهر واقع شده‌است.
وی ادامه داد: مناظر طبیعی خلیج‌فارس با دارا بودن انواع سواحل مرجانی، صخره‌ای، ماسه‌ای و حتی جنگلی می‌تواند بدیع‌ترین مناظر را برای گردشگران به ارمغان آورد. همچنین وجود آثار تاریخی، آداب و رسوم مختص ساحل نشینان می‌تواند برای گردشگران جذابیت‌های بصری داشته باشد.

savaheh
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ بوشهر افزود: برای بهره‌برداری از این ظرفیت در استان، ۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی در مناطق نمونه گردشگری در شهرستان‌های تنگستان، دیلم و گناوه واگذار می‌شود که از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود.
وی گفت: با راه‌اندازی هر یک از این مناطق نمونه گردشگری نزدیک به هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که می‌تواند در صنعت گردشگری استان تحول به وجود آورد./ باشگاه خبرنگاران

asami savahel

استان بوشهر

Template Design:Dima Group