جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال است که دید را کاهش می دهد وپیشرفت آن باعث کم بینایی یا نابینایی می شود. ازآنجایی که امبلیوپی بیماری به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست وتنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص بموقع عوامل ایجاد کننده ان است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، مهرناز اسکندری از غربالگری بینایی کودکان ۳تا۶ سال در سال گذشته خبر داد و گفت: این برنامه امسال نیز در پایگاههای سنجش بینایی در پایگاه های استان اجرا می شود که خانواده ها با وقت قبلی یا هماهنگی می توانند کودکان ۳تا۶ ساله خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قراردهند.

behzistiمعاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان استفاده از ابزارهای نوین را در این سنجش و غربالگری یادآور شد و گفت: درسال گذشته ۱۳۹۸۷ کودک در پایگاههای غربالگری بارعایت کامل پروتکل بهداشتی مورد غربالگری بینایی قرارگرفتند که تعداد ۱۴۱نفر آمبلیوپ و ۶۹۸نفر دارای سایر اختلالات شناسایی شدند.
شایان ذکر است این برنامه از ۱۵ اردیبهشت در سراسر کشور کارخود راآغاز نموده است وتاپایان سال جاری ادامه دارد که در مراکز بهداشت وموسسات مثبت زندگی انجام می گردد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group