پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمبر "بوشهر پایتخت مهارت‌ آموزی انرژی کشور" روز یکشنبه با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای مهارت آموزی و برنامه‌ریزی این استان رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در این جلسه گفت: بوشهر خاستگاه بسیاری از طرح‌ها و اقدام‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور است و اداره کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای در این ارتباط از اولین تمبر مهارت آموزی کشور در حوزه انرژی رونمایی کرد.
عبدالمجید دراهکی افزود: اجرای آموزش‌های ویژه در حوزه انرژی باعث شده استان بوشهر در این بخش در کشورجایگاه شاخصی داشته باشد و به عنوان پایتخت مهارت آموزی کشور از سوی شورای گسترش سازمان آموزش فنی و حرفه ای انتخاب شود.
وی اضافه کرد: وجود ظرفیت های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر به شمار می‌رود و ایجاد مرکز ملی گاز کشور در عسلویه و ایجاد مرکز تربیت مربی در حوزه نفت و گاز در شهرستان کنگان در همین ارتباط انجام شده‌است.

photo roonamaei tambar
دراهکی با اشاره به پایه گذاری نخستین مرکز مهارت آموزی تخصصی صنایع دریایی و بندری در شهرستان دیر ادامه داد: امسال در هفته دولت نخستین مرکز ملی مهارت‌آموزی گاز کشور با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ایجاد مرکز هتل‌داری و بوم‌گردی جنوب کشور در این استان از دیگر طرح‌های در دست اجرای مجموعه فنی و حرفه‌ای در این استان عنوان کرد که مجوز این مرکز صادر و تا پنج ماه آینده قابل افتتاح است.
دراهکی از افتتاح مرکز تربیت مربی نفت و گاز در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این مرکز نقشی مهم در مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان استان بوشهر در ظرفیت‌های یاد شده دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group