پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

استاندار بوشهر گفت: در راستای مدیریت مصرف برق و پیشگیری از اوج‌گیری مصرف برق در فصل تابستان، ساعت کاری ادارات استان بوشهر از اول خردادماه کاهش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: در آستانه فصل تابستان هستیم و باید مدیریت مناسبی در زمینه مصرف آب و برق در استان صورت گیرد تا شاهد قطعی و نوبت‌بندی نباشیم.
وی اوج مصرف برق در استان بوشهر را بین ساعت‌های ۱۳ تا ۱۸ عنوان کرد و ادامه داد: باید ساعت کار ادارات استان تا ساعت ۱۳ تعیین شود تا در زمان وارد شدن به پیک، تجهیزات برقی ادارات خاموش شود.
استاندار بوشهر بر لزوم آماده‌سازی ژنراتور در همه ادارات استان تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی که در زمان تعطیلی ادارات سیستم‌های سرمایشی آن ادارات خاموش نشود برق آن دستگاه قطع می‌شود.

saat kari
وی به نقش مهم مردم در کاهش مصرف برق اشاره کرد و افزود: مشترکان خانگی و تجاری که مدیریت مصرف برق را مورد توجه قرار می‌دهد تشویق می‌کند و در این راستا برنامه لازم تدوین می‌شود.
گراوند مدیریت مصرف آب را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در راستای افزایش تولید آب در آب‌شیرین‌کن‌های استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته و میزان تولید در این تأسیسات افزایش می‌یابد.
وی از راه‌اندازی بخشی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب و ۱۷ هزار مترمکعب خبر داد و بیان کرد: با تولید این پروژه‌ها شاهد کاهش مشکلات آب در استان بوشهر خواهیم بود.
استاندار بوشهر بر لزوم تلاش برای تأمین آب و برق تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بدانند کوچک‌ترین سهل‌انگاری در تأمین آب آشامیدنی مردم به عنوان ترک فعل به دستگاه قضائی معرفی و با آنان برخورد قاطع می‌شود.
وی با بیان اینکه مصوبات ستاد بحران، همه دستگاه‌ها مرتبط و حوزه عمرانی مسئول اجرا آن هستند تاکید کرد: کوچک‌ترین سهل‌انگاری بر اساس این مصوبات مبنای برخورد با دستگاه‌ها تلقی می‌شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group