پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت:با رایزنی وزیر کشور با رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ صلاحیت افرادی که نتیجه استعلام آنها از همه مراجع قانونی مثبت است، تایید می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محمد تقی ایرانی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: برهمین اساس ستاد انتخابات استان بوشهر نیز در دفاع از حقوق داوطلبان در رایزنی با هیات نظارت استان بوشهر تلاش خواهد کرد در بررسی صلاحیت‌ها موارد قانونی برای همه ملاک باشد و بطور قطع به احقاق حقوق افراد اعتقاد داریم و برای تحقق آن اصرار می‌کنیم.
وی تاکید کرد: با پی‌گیری‌های انجام شده در باره داوطلبان نامزدی شوراهای شهر در این استان، تلاش می‌شود تا صلاحیت افرادی که نتیجه استعلام آنها از مراجع قانونی چهارگانه مثبت و شرایط قانونی دارند، تایید شود و دوباره به جریان انتخابات بازگردند.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای منوط به تنوع و رقابت سالم داوطلبان با دیدگاه‌های مختلف در عرصه انتخابات است.
ایرانی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده است رقابتی بودن انتخابات زمینه ساز حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم خواهد بود در شرایط حساس کشور و براساس منویات مقام معظم رهبری رعایت حق الناس در همه امور انتخابات برای ما فصل الخطاب است به همین دلیل انتظار می‌رود هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر و هیات عالی مرکزی نظارت به این امر اهتمام داشته باشند.

moaven ostandar irani
وی با تاکید بر رعایت مر قانون و حفظ آبروی افراد اضافه کرد: پشتیبانی مردم به عنوان مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و با حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف این پشتیبانی‌ها معنا پیدا می‌کند.
ایرانی ادامه داد: در این شرایط بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی به دنبال مایوس و بی تفاوت کردن مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند نباید به این مسائل دامن زد چون ممکن است به دلیل حضور نیافتن تعدادی داوطلب حضور موثر و مهم مردم را از دست بدهیم.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group