پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

پرو‌ژه های آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر با اعتبار ۶۵۸ میلیارد ریال و با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس در قالب پویش هرهفته، الف، ب، ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه درآیین بهره‌برداری ویدئو کنفرانسی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر در قالب پویش الف - ب - ایران با حضور وزیر نیرو افزود: با تلاش شرکت آب و فاضلاب این استان و حمایت وزارت نیرو سال گذشته نخستین آب‌شیرین کن روستایی در دولت تدبیر و امید در بوشهر افتتاح و آب مورد نیاز تعدادی از روستاهای این استان پایدار شد.
وی بیان کرد: همچنین در زمان حاضر نیز ۲ آب شیرین کن روستایی دیگر در دست کار است که انتظار می‌رود تا پیش از پایان کار دولت دورازدهم افتتاح و آب روستاهای هدف این طرح نیز به پایداری لازم برسد.

abresani
گراوند اضافه کرد: همچنین خط انتقال آب سد باغان به پالایشگاه جم از جمله دیگر پروژه‌های مهم در دست کار است که آب ۲۸ روستا را پایدار می‌کند.
وی بیان کرد: با اجرای پروژه‌های آبرسانی و تقویت زیرساخت‌ها و تامین منابع داخلی در سه سال اخیر وابستگی آب این استان به استان‌های همجوار از ۹۰ درصد اکنون به ۶۰ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به آب شیرین کن سیراف گفت: خط انتقال و برق این پروژه در دست اجر است.
گراوند اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط آبرسانی سیراف - جم از محل ماده ۲۸ و ظرفیت منابع اعتباری بخش بحران تخصیص یافته و ابلاغ شده‌است.
وی گفت: روستایی در منطقه بوشکان شهرستان دشتستان وجود داشت که آبرسانی به آن با تلمبه انجام می‌شد و برای اولین بار با حفر چاه در دولت تدبیر و امید آب این روستا تامین و امروز مردم این منطقه از آب شرب مطمئن و پایدار برخوردار هستند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: این اقدام‌ها و تلاش‌های وزارت نیرو در بخش آبرسانی موجب خوشبینی مردم این استان شده‌است.

abresani
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این آیین گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر ۶۵۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.
عبدالحمید حمزه‌پور اضافه کرد: در اجرای این طرح علاوه بر حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، ۲۵ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع در روستاها احداث شده‌است.
وی اظهار کرد: این روستاها تا پیش از این از آب مناسب و پایدار برخوردار نبودند و با اجرای این طرح ضمن برطرف کردن مشکلات شبکه آب این روستاها زمینه تامین آب پایدار و از هدر رفت آب در شبکه‌های فرسوده جلوگیری شد.
حمزه پور ادامه داد: در اجرای طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر ۲ هزار و ۵۳۷ خانوار با جمعیت بیش از ۱۸ هزار نفر در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، بوشهر و دشتستان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: منابع آب این طرح‌ها از محل خط آبرسانی کوثر و چاه‌های تنگ‌سدر تامین شده‌است.

abresani
وی یادآور شد: طرح‌های مهم دیگر آبرسانی در روستاها و شهرهای استان بوشهر نیز در دست اجرا است که امسال درمناسبت‌های مختلف افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.
حمزه پور تاکید کرد: برای گذر از تابستان پیش رو مدیریت مصرف آب باید در دستور کار همه مشترکان قرار گیرد و قطع انشعابات غیرمجاز از جمله خانه باغ‌ها در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به احداث مجتمع های روستایی در دولت تدبیر و امید بیان کرد: سهم استان بوشهر از احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی ۱۱ طرح در قالب ۲۵۰ روستا است که تاکنون مجتمع های آبرسانی به ۷۰ روستا بهره‌بردرای شده‌است.

VAZIR AB VEBINAR


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هم اکنون ۴۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مردم استان بوشهر از طریق آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود که در آینده به ۱۵۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

 با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر ۲ هزار و ۵۳۷ خانوار با جمعیت بیش از ۱۸ هزار نفر در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، بوشهر و دشتستان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group