چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

شبکه المیادین لبنان روز یکشنبه به نقل از مقام های مسئول ایرانی، مدعی شد که آمریکا ۷ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را در جریان مذاکرات وین آزاد خواهد کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، دولت بایدن قصد آزاد کردن اموال ایران در جریان مذاکرات با ایران را نداشت اما موفق به پیشبرد خواست خود نشد و طرف ایرانی بر ضرورت آزادسازی بخشی از اموال ایران اصرار کرد.
این رسانه لبنانی همچنین به نقل از منابع مطلع خود که به نام آنها اشاره ای نکرد، مدعی شد که چهار زندانی ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می شوند.
بر اساس این گزارش، ایران هم در مقابل آزادی چهار ایرانی، چهار آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد خواهد کرد.
چهار ایرانی که در آمریکا آزاد می شوند، کسانی هستند که در دور زدن تحریم ها علیه ایران نقش داشته اند.

iran amrika
‏طبق گزارش المیادین، انگلیس هم با آزاد کردن ۴٠٠میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش، مذاکرات امنیتی بین ایران و انگلیس در جریان بوده است.
آمریکا خبر المیادین درباره تبادل زندانیان را تکذیب کرد
ساعتی بعد از انتشار خبر المیادین درباره تبادل 4 زندانی ایرانی با 4 زندانی آمریکایی، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرد و نوشت گزارش ها مبنی بر اینکه یک توافق مبادله زندانیان انجام شده است، درست نیست.
این رسانه آمریکایی درعین حال به نقل از ند پرایس اعلام کرد: همانطور که گفتیم، ما همیشه پرونده‌های آمریکایی‌های بازداشت شده یا مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. ما این کار را متوقف نخواهیم کرد تا زمانی که بتوانیم آنها را به خانواده‌هایشان برسانیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group