پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

برازجان در حوزه ادبیات و بوشهر در حوزه موسیقی به عنوان برگزیدگان نخستین دوره شبکه شهر خلاق فرهنگ و هنر در کشور انتخاب شدند.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم معرفی نخستین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر یکشنبه به صورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و بوشهر در حوزه موسیقی و برازجان در حوزه ادبیات به عنوان عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.
فاطمه کرمپور عنوان کرد: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی تشکیل شد و ۳۶۷ از هر۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه فرستادند.

shahr khalagh
وی ادامه داد: ۱۴۳ شهر در حوزه موضوعی هنر‌های تجسمی، ۱۴۱ شهر در حوزه موضوعی هنر‌های نمایشی، ۱۱۷ شهر در حوزه موضوعی موسیقی، ۱۳۴ شهر در حوزه موضوعی ادبیات، ۱۲۰شهر در حوزه موضوعی هنر‌های صنایعی، ۳۳ شهر در حوزه موضوعی مد و لباس، ۲۷ شهر در حوزه موضوعی سینما، هفت شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات، هفت شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی در این رویداد ملی شرکت کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در پایان پس از بررسی هیات‌های ارزیابی در ۷ موضوع، ۵۷ شهر برای عضویت در شبکه‌های مختلف شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر انتخاب شدند.
کرمپور بیان کرد: در دو حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و چاپ و نشر به علت تعداد محدود شهر‌های متقاضی (۳شهر) شبکه موضوعی تشکیل نشد و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group