پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

یک فعال سیاسی اصولگرا مهمترین مانع پیش روی تولید را بانک ها دانست و مواردی چون تمرکز بر رشد تولید، توجه به پیوست فرهنگی، فراهم کردن بستر برای اشتغال زایی جوانان، ساماندهی جمعیت و رفع مشکل کمبود آب را از مهمترین موضوعاتی دانست که باید محور اصلی فعالیت رئیس جمهور بعدی باشد.

ایسنا: یک فعال سیاسی اصولگرا مهمترین مانع پیش روی تولید را بانک ها دانست و مواردی چون تمرکز بر رشد تولید، توجه به پیوست فرهنگی، فراهم کردن بستر برای اشتغال زایی جوانان، ساماندهی جمعیت و رفع مشکل کمبود آب را از مهمترین موضوعاتی دانست که باید محور اصلی فعالیت رئیس جمهور بعدی باشد.

احمد سالک درباره مهمترین کارهایی که رئیس جمهور آینده برای حل مشکلات کشور باید انجام دهد، اظهار کرد: محور اصلی فعالیت های برنامه ریزی شده رئیس جمهور آینده تا سال ۱۴۰۴ باید رشد تولید ملی با تکیه بر شعار سال باشد و برای تحقق این امر باید تمام کارخانه‌هایی که در سراسر کشور به هر دلیلی تعطیل شده اند دوباره راه اندازی و موانع بر سر این کار برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ مانع بر سر راه تولید ملی قرار دارد، افزود: یکی از موانع مهم بانک ها هستند که تبدیل به بنگاه شده اند. این کارخانه ها باید از تیول این بانک ها بیرون بیایند تا بتوانند به شکوفایی برسند. هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ کارخانه در کشور تعطیل هستند که از این تعداد، با تلاش رئیس قوه قضائیه ۱۲۰۰ کارخانه مجددا راه اندازی شدند. بنابراین رئیس جمهور آینده باید تمام موانع تولید در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... را برطرف کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید به بخش فرهنگ نگاه ویژه ای داشته باشد، گفت: دین و فرهنگ همواره مظلوم هستند و بدون شک فرهنگ زیربنای تمام فعالیت های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است. در حقیقت وجود پیوست فرهنگی برای تمام دستگاه های قضایی، اجرایی و نهادهای حاکمیتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سالک تصریح کرد: با پیوست فرهنگی دستگاه های مختلف کشور بسیاری از مسائل شفاف خواهد شد و ماموریت ها و مسئولیت‌های مدیران شکل خواهد گرفت و از رانت خواری جلوگیری می شود. بنابراین پیوست فرهنگی از اهمیت شایانی برخوردار است که رئیس جمهور آینده باید این مهم را مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: انتظار می رود رئیس جمهور منتخب، بستر لازم را برای اشتغالزایی جوانان و به خصوص قشر تحصیلکرده فراهم کند. این مهم محقق نمی شود مگر اینکه عزم ملی به وجود بیاید و از ظرفیت های توده مردم بهره برده شود. سیاست اجرایی برای تحقق این امر ۲۴ ماده اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است و ۱۸ ماده سیاست ابلاغی نهاد خانواده نیز باید در بحث فرهنگی و استحکام خانواده که مورد هجمه دشمن قرار دارد، لحاظ شود.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: موضوع مهمی که باید در دولت بعد به آن پرداخته شود، تأمین امنیت جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. حل معضلی که امروز در مسیر استخدام جوانان قرار دارد از هر چیزی شاید مهمتر باشد و برای حل این مشکل، باید دست شرکت هایی که واسطه هستند و قرارداد با دستگاه های مختلف می بندند کوتاه شود. بنابراین کشور باید طبق یک ساختار استخدامی مشخص پیش برود و قراردادهای سه ماهه، شش ماهه و یک ساله ملغی شود تا انگیزه شغلی مردم برای داشتن یک شغل پایدار بیشتر شود.

سالک، با بیان اینکه کاهش موالید، کشور را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جمعیت کشور در حال رفتن به سمت پیرسالاری است که برای حل این مشکل باید بستر ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم تا از فساد پنهان نجات یابیم. بنابراین ساماندهی جمعیت و افزایش موالید باید در دستور کار رئیس جمهور آینده باشد.

وی گفت: همچنین مشکل کمبود آب باید با تلاش دولت بعدی حل شود و انتقال آب از فلات مرکزی و احیای زمین‌های خشک از طرق مختلف در دستور کار باشد. حیات جامعه به آب بستگی دارد و خشکی رودخانه‌ها سبب فرونشست زمین می‌شود و آثار بسیار خطرناکی برای کشور دارد. دولت های قبل در این باره سستی کرده اند و اراده کافی برای حل مشکل آب نداشته اند، به طوری که تنها جلسات بی حاصل در این باره برگزار کرده اند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group