سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیر جهاد کشاورزی دیلم استان بوشهر گفت: به منظور رفاه حال کشاورزان منطقه، مرکز خرید گندم در روستای عامری این شهرستان با عاملیت شرکت تعاونی روستایی سیروس از روز جاری خرید تضمینی را از کشاورزان آغاز کرد.

به گزارش دیارجنوب اعظم ناصری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس نرخ پایه (افت مفید ۴، افت غیر مفید ۱) ۴۰ هزار ریال است و درصورت تغییرات احتمالی قیمت، مجدد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: کشاورزان قبل و در هنگام تحویل محموله گندم باید از ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی اطمینان حاصل کنند.

ناصری اظهارداشت: کشاورزان برای ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی با مروجان کشاورزی مختص روستای خود تماس بگیرند.
وی گفت: باتوجه به اینکه امکان وزن‌گیری از تریلی در محل باسکول وجود ندارد، شرکت تعاونی روستای عامری از تحویل محموله به این دستگاه معذور است.

مدیر جهادکشاورزی دیلم افزود: وضعیت رطوبت گندم برداشت شده در زمان تحویل محصول ‌مدنظر کشاورزان قرار گیرد و آنان در زمان ارسال محموله با درصد رطوبت بالای ۱۲ درصد به مرکز خرید بجد امتناع کنند.

وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه برای هر محموله تحویلی اطلاعات و مشخصات شناسنامه‌ای مالک و شماره حساب بانکی ضرورت دارد، ارایه تصویر کارت ملی و شماره حساب بانکی منحصر به بانک کشاورزی به نام شخص کشاورز الزامی است.

مدیر جهادکشاورزی دیلم افزود: کشاورزان برای ثبت اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی به دلیل وضعیت قرمز کرونایی شهرستان با شماره تلفن‌های ۰۹۱۷۳۷۶۶۳۵۴ مسلم خلیجی و ۰۹۳۰۵۰۶۷۱۴۳ رضا صدوقی تماس بگیرند.

وی یادآورشد: ساعت کاری مرکز خرید محصولات زراعی گندم و جو در روستای عامری ر دو نوبت ۸ صبح تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ بعداز ظهر است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر از نقاط کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در آن به‌دلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group