سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مقابله با زمین خواری از اولویت های ماموریتی پلیس پیشگیری در سال جدید است از آزادسازی ۵ هکتار اراضی ملی در شهرستان بوشهر به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی در خصوص جزئیات این خبر اظهارکرد: با تلاش همکارانم در یگان حفاظت سازمانی ملی زمین و مسکن بوشهر ۴ فقره تعرض به اراضی ملی به مساحت ۵ هکتار آزاد سازی شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی رفع تعرض شده حدود 2000 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: پلیس پیشگیری از پیشگامان راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور است که در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و بازپس گیری سرمایه های ملی مورد تعرض نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است.

معصوم بیگی ادامه داد: در حال حاضر سه یگان حفاظت از امور اراضی، جنگل‌ها و مراتع و سازمان ملی زمین و مسکن با رده های تابعه در سطح کشور ماموریت مقابله با زمین خواری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و حفظ سرمایه های ملی و مردمی را عهده دار هستند که مجموع اقدامات انجام شده منجر به رفع تعرض از ۳۸ هزار و ۲۰۲ فقره اراضی در سال ۹۹ شد که در مقایسه با سال ۹۸ از افزایش ۹۰ درصدی در رفع تصرف برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: مجموع زمین های آزاد شده در بازه زمانی مورد اشاره توسط یگان‌های حفاظت ۲۹ هزار و ۶۱۸ هکتار است که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان ۲۳۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: دستگیری 2285 نفر از زمین خواران و تشکیل ۱۸ هزار و ۹۴۳ فقره پرونده قضائی از دیگر اقدامات کارکنان یگان های حفاظت در امر مقابله با سودجویی و حفظ سرمایه های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی برای پیشگیری از وقوع جرایم خاطرنشان کرد: سامانه تلفن‌های گویای ۱۶۵۶ ملی زمین و مسکن، ۱۳۱ امور اراضی و ۱۵۰۴ سازمان جنگل‌ها آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در رابطه با هر گونه سودجویی و مقابله با زمین خواری هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group