پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مطالبات نیرو‌های شرکتی اورژانس این استان تا اواسط هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب عبدالرحیم دادجو، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در خصوص مطالبات نیرو‌های شرکتی اورژانس ضمن عذرخواهی از این افراد بیان کرد: برخی از نیرو‌های شرکتی اورژانس ۱۱۵ استان از بهمن پارسال حقوقی دریافت نکرده‌اند.

او ادامه داد: مشکلات نقدینگی در وزرات بهداشت و کاهش چشمگیر درآمد‌ها در برابر هزینه‌های سنگین ویروس کرونا سبب مشکلات در پرداخت مطالبات شده است.

رئیس اورژانس بوشهر ۱۱۵ بوشهر افرود: قرار بر این بود که این هفته مطالبات نیرو‌های شرکتی اورژانس استان پرداخت شود، اما با درگیری نیرو‌های امورمالی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت مطالبات به اواسط هفته آینده موکول شد.

دادجو عنوان کرد: از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد دانشگاه علوم پزشکی خیلی زود جلساتی را تشکیل داد و دستورالعمل‌ها را مشخص کرد، همین برنامه‌ریزی‌ها باعث شد این استان، آخرین استان درگیر با کووید ۱۹ باشد.

او بیان کرد: در طول یک‌سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر از نیرو‌های اورژانس استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند، اما فوتی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: به محض ابتلا یک نفر، پایگاه تعطیل و ضدعفونی می‌شد و فرد مبتلا پس از پایان دوره درمان و منفی شدن نتیجه تست به محل کار باز‌می‌گشت.

دادجو عنوان کرد: حدود ۶۵ درصد از نیرو‌های اورژانس استان بوشهر علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود با ورود قسمت دوم واکسن تمامی نیرو‌ها واکسینه شوند.

او با تاکید بر اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر ۸۰۰ ماموریت کرونایی داشته‌ایم، افزود: زمانی برای ویروس کرونا ماموریت انجام می‌گیرد که بیمار دچار رنج تنفسی و حیات بیمار درخطر باشد.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: به غیر از ماموریت‌های مربوط به کرونا در طول یک‌سال گذشته ۳۵ هزار ماموریت در اورژانس استان انجام گرفته که حاصل ۱۲۰هزار تماس بوده است. از این تعداد یک سوم ترافیکی و دو سوم غیرترافیکی بوده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group