سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان اینکه ذخیره بانک خون استان در حد مطلوب است ولی پایدار نیست گفت: مصرف خون به اندازه اهدا این ماده حیاتی است که روزه‌داران می‌توانند با پیوستن به پویش نذر خون در این امر خیر مشارکت کنند.

به گزارش دیارجنوب نرگس عبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تاکید بر توجه به اهدا خون در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برای اهدا خون تمام تمهیدات لازم در بخش‌های تردد خودروها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده است.

وی، از راه‌اندازی پویش نذر خون در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: با توجه به نیاز مهم استان بوشهر به خون اهدا کنندگان در همه گروه‌های خونی، پویش «نذر خون» در استان بوشهر راه‌اندازی شده که از مردم متدین استان بوشهر انتظار می‌رود به منظور تامین نیاز خونی بیمارستان‌ها و بیماران در این پویش مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ذخیره بانک خون استان را مطلوب دانست و با بیان اینکه این ذخیره پایدار نیست گفت: مصرف خون به اندازه اهدا این ماده حیاتی است که با پیوستن روزه‌داران به پویش نذر خون، نگرانی بیمارستان‌ها و نیازمندان به ماده حیاتی خون برطرف کنند.

عبیدی با بیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون در نقاط مختلف استان بوشهر فعال است تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهر بوشهر در ایام ماه مبارک رمضان صبح تا بعدازظهر آماده خون‌گیری از اهدا کنندگان است.

وی، با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون برازجان ، کنگان و گناوه فعال هستند تاکید کرد: پایگاه خون برازجان و کنگان صبح تا ساعت 13 و در گناوه بعد از اذان مغرب تا ساعت 24 فعال و آماده خون‌گیری است و تمام تمهیدات لازم برای تردد اهدا کنندگان اعمال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با تاکید بر این که اهدای خون روزه را باطل نمی‌کند گفت: بیماران تالاسمی و سرطانی نیاز دائم به خون و فرآورده آن دارند و اکنون 400 بیمار تالاسمی استان بوشهر به واحدهای خونی و بیماران سرطانی به پلاکت خون نیاز هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group