سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

روز پنجشنبه در آیینی با حضور شهردار و رئیس شورای شهر بوشهر پس از گذشت سه سال طرح تفکیک پسماندهای خانگی از مبدا در بندر بوشهر از سر گرفته شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر در این آیین گفت: موضوع پسماند و مدیریت صحیح و اصولی آن یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که ذهن تصمیم‌گیران حوزه مدیریت شهری را به خود جلب کرده است.

مسعود غلامزاده فرد افزود: هدف اصلی از اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها، ارتقا سطح آگاهی عمومی در ارتباط با کاهش تولید زباله، جلب مشارکت شهروندان در دفع بهداشتی زباله، اطلاع رسانی از فواید بازیافت و بازگشت مواد قابل استفاده به چرخه تولید و همچنین آموزش و تشویق عموم به تفکیک پسماندهای خشک و تر است.

وی ادامه داد: پس از اجرای یک طرح مطالعاتی و آموزش چهره به چهره شهروندان، طرح تفکیک پسماند از مبدا از سال ۱۳۹۰ در بندر بوشهر با استقرار چهار ایستگاه شهری آغاز شد.

pasmand

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: باتوجه به استقبال شهروندان از این طرح و ارائه آموزش چهره به چهره به هفت هزار نفر طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲، از ابتدای سال ۹۳ چهار ایستگاه دیگر نیز راه اندازی شد تا کار دریافت پسماندهای خشک خانگی ادامه یابد.

وی بیان کرد: اگر چه این طرح با موفقیت کاملی در حال انجام بود اما به دلایل نامشخص، از سال ۹۶ تعطیل و ایستگاه‌های جمع آوری پسماندهای خشک به حال خود رها شدند.

غلامزاده اضافه کرد: ضرورت حفاظت از محیط زیست و امکان بازگشت برخی از پسماندها به چرخه تولید، سبب شد تا طرح تفکیک پسماند از مبدا، از ابتدای سال جاری و بار دیگر به عنوان یک اولویت در سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در این طرح، هشت ایستگاه ثابت برای جمع آوری مواد بازیافتی در سه ناحیه شهری در نظر گرفته شده و روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ با استفاده از ۱۰ خودرو مخصوص و۲ دستگاه موتور سه چرخه دارای آژیر، مواد بازیافتی از در منازل جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه یک در میدان امام (ابتدای خیابان بیسیم)، ایستگاه دوم در خیابان باهنر، ایستگاه سوم در انتهای خیابان لیان غربی، ایستگاه چهارم در خیابان عاشوری (نبش مسجد توحید)، ایستگاه پنجم در خیابان هلالی، ایستگاه ششم در خیابان بهمنی جنب فروشگاه رفاه، ایستگاه هفتم در ابتدای خیابان امام زاده، و ایستگاه هشتم در شهرک نیایش (کنار مسکن مهر) در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صبح و بعد از ظهر زباله‌های خشک قابل بازیافت خود را تحویل و به جای آن اقلام بهداشتی تحویل بگیرند.

غلامزاده گفت: در ناحیه یک که شامل چهارمحل، فرهنگیان _ شهید حیدری، اداره بندر_ دانش آموز و عالی آباد _ جبری است مواد بازیافتی به ترتیب روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از در منازل جمع آوری می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در ناحیه دو روز شنبه محلات مدرس، باهنر، بهشت صادق، شکری، فضیلت و جفره، روز یک شنبه خیابان بیسیم، امام رضا، فرودگاه و فرهنگیان و روز دوشنبه آتش نشانی، ابوشهر، بازرگانی و هلالی مشمول جمع آوری موادبازیافتی از در منازل هستند.

وی ادامه داد: در روز سه شنبه مواد بازیافتی محلات سنگی( مبارزان _ فاطمیه_ بیت المقدس _ بعثت_ ملاصدرا) و نیایش، در روز چهارشنبه خیابان عاشوری شامل محلات تل کوتی ، بنمانع، پیام نور، پاسداران و جمهوری و در روز پنج شنبه محلات سینگر ، خیابان یادگارامام، خیابان بنیاد شهید و صلح آباد در ناحیه دو جمع آوری می‌شود.

غلامزاده یادآورشد: در ناحیه سه در روز شنبه محلات شغاب، جلالی و دواس، در روز یک شنبه محلات مخبلند، اداره بندر و خواجه ها، در روز دوشنبه محلات بهمنی، میرعلمدار و ریشهر، در روز سه شنبه محلات رایانی و سرتل، در روز چهارشنبه محله امام زاده و در روز پنج شنبه تنگک های اول، دوم و سوم مشمول جمع آوری مواد بازیافتی از در منزل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: این سازمان با همکاری مردم به دنبال کاهش تولید زباله و پسماندهای خانگی و تفکیک از مبدا، است که این کار با آموزش‌های مستمر شهروندی به شکل چهره به چهره پیگیری خواهد شد تا بتوان این عقب افتادگی سه ساله را جبران کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group